• Maturo

Är jag för snäll?

Nej du är inte för snäll, du är bara mesig och enfaldig. Så jäkla trött på folk som hävdar att de är för snälla, när de sedan ALLTID gnäller på händelsen (då de varit för snälla) i sig. Det finns inga för snälla människor, dock finns det snälla. Men ALLA som säger att de är så snälla för att sen gnälla om det ÄR BARA ELAKA, ENFALDIGA ELLER RENT KORKADE!

• Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 22:22:12 följande:
    Skönt att basera det på typ några meningar i ett inlägg. 

Anonym skrev 2013-03-28 22:22:12 följande:
    Skönt att basera det på typ några meningar i ett inlägg. 

Ja men du gjorde det ju så lätt!
  • Maturo
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:31:12 följande:
    Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret

Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:31:12 följande:
    Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret

Ja men det är ju knappast jag som ska bjuda på den, jag har ju rätt!
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 22:34:53 följande:
    Hahaha. Fasen okej jag tar väl tillbaka att jag bjöd på den då! Nöjda nu eller?

Anonym skrev 2013-03-28 22:34:53 följande:
    Hahaha. Fasen okej jag tar väl tillbaka att jag bjöd på den då! Nöjda nu eller?

Nej för du är fortfarande inte snäll, just nu mest dum!
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 22:40:59 följande:
    Nån verkar ha vaknat på fel sida imorse. Jag vet inte vad du vill. Om det är så att du tror att jag ska inse att jag är mesig så tror du fel för det kan jag garantera dig att jag inte är!

Anonym skrev 2013-03-28 22:40:59 följande:
    Nån verkar ha vaknat på fel sida imorse. Jag vet inte vad du vill. Om det är så att du tror att jag ska inse att jag är mesig så tror du fel för det kan jag garantera dig att jag inte är!

Nähä inte mesig, korkad då kanske?
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 22:44:11 följande:
    Okej och varför skulle jag vara korkad då?

Anonym skrev 2013-03-28 22:44:11 följande:
    Okej och varför skulle jag vara korkad då?

Ja men välj själv för 17, jag gav 3 alternativ. E du rent elak kanske. Om du går med på något och sen gnäller ÄR DU INTE SNÄLL! Så är det, sorry!
  • Maturo
    Thorsten Flinck skrev 2013-03-28 22:45:16 följande:
    Du är dum nu tycker jag! Varför är du dum? Du skall vara snäll! Inte dum! Tråden handlar ju om att vara snäll. Så var snälla nu alla På morgonen flyger korpen lågt, för att undvika bli sedd av sparven. Han flyger...å han flyger ... å han flyger 
    Jag reser mig igen

Thorsten Flinck skrev 2013-03-28 22:45:16 följande:
    Du är dum nu tycker jag! Varför är du dum? Du skall vara snäll! Inte dum! Tråden handlar ju om att vara snäll. Så var snälla nu alla På morgonen flyger korpen lågt, för att undvika bli sedd av sparven. Han flyger...å han flyger ... å han flyger 
    Jag reser mig igen

Men jag har ju inte hävdat att jag är snäll, jag är elak ganska ofta och ibland enfaldig som ger med mig för att sen gnälla!
  • Maturo
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:48:52 följande:
    Varför tycker du TS verkar korkad? Den uppfattningen får inte alls jag. Har du druckit ikväll? (det sista var en seriös fråga alltså)

Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:48:52 följande:
    Varför tycker du TS verkar korkad? Den uppfattningen får inte alls jag. Har du druckit ikväll? (det sista var en seriös fråga alltså)

Ja jag har druckit ett glas vin, förlåt om det ine är pk. Men fortfarande står jag för det även imorgon. Det finns inga för snälla människor och om du går med på något för att sen gnälla är du inte ens i närheten av att vara snäll!
  • Maturo
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:52:33 följande:
    Vadå gnäller? Har du inte läst tråden? (Därför jag undrar om du druckit). TS har inga problem med att vara snäll, eller att ställa upp, eller att ge, han gnäller inte över det. Men tjejerna gör ju slut och uppger att det är för att han är för snäll. TS undran till oss då var om han bara träffat tjejer som inte passar honom, eller om han bör försöka ändra sitt beteende.  

Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 22:52:33 följande:
    Vadå gnäller? Har du inte läst tråden? (Därför jag undrar om du druckit). TS har inga problem med att vara snäll, eller att ställa upp, eller att ge, han gnäller inte över det. Men tjejerna gör ju slut och uppger att det är för att han är för snäll. TS undran till oss då var om han bara träffat tjejer som inte passar honom, eller om han bör försöka ändra sitt beteende.  

Buhu de gör slut och det är inte gnäll alltså? Jag försöker ju bara få ts att inse att han inte är för snäll, antingen gnällig (blä urk otrevligt )eller enfaldig, rent jäkla korkad med alternativ elak.
  • Maturo
    Thorsten Flinck skrev 2013-03-28 22:53:18 följande:
    Vad dricker herrn för gott om man får fråga?

Thorsten Flinck skrev 2013-03-28 22:53:18 följande:
    Vad dricker herrn för gott om man får fråga?

Damen dricker hm något billigt rödtjut som maken köpt för under hundralappen! (Skulle jag gissa)
  • Maturo

Men ärligt fan va folk snackar om all skit som står i ts. Är det inte med i rubriken, är det inte värt att läsas. Det behöver jag ev omvärdera imorgon, kanske!

• Maturo
    Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:03:11 följande:
    Är damen pinnig och full?  

Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:03:11 följande:
    Är damen pinnig och full?  

Nej inte såpass, tror att glas nr 2 därimot kan ha sådan inverkan, eller ev nr 3 om det vill sig väl!
  • Maturo
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 23:03:17 följande:
    Ja jag förstår hur du menar att folk ibland kan låta sig trampas på (för att de inte vågar stå upp för sig själv) och sen gnäller över det och gör sig själva till offer och den andre parten (oförtjänt) till bödel. Vilket på något sätt absolut kan tolkas som elakt. I TS fall tycker jag dock inte alls så är fallet. Han gnäller inte på att han blir utnyttjad för sin snällhet (han trivs med att vara snäll). Han gnäller egentligen inte på att han blir dumpad heller, han är dock lite undrande/frågande inför det och ber om oss hjälp att förstå.  

Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 23:03:17 följande:
    Ja jag förstår hur du menar att folk ibland kan låta sig trampas på (för att de inte vågar stå upp för sig själv) och sen gnäller över det och gör sig själva till offer och den andre parten (oförtjänt) till bödel. Vilket på något sätt absolut kan tolkas som elakt. I TS fall tycker jag dock inte alls så är fallet. Han gnäller inte på att han blir utnyttjad för sin snällhet (han trivs med att vara snäll). Han gnäller egentligen inte på att han blir dumpad heller, han är dock lite undrande/frågande inför det och ber om oss hjälp att förstå.  

Nej men han ställer ändå frågan "är jag för snäll" och svaret är nej, du blir dumpad antingen för att du är enfaldig, elak eller rent dum! (Enligt mig)
  • Maturo
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 23:07:48 följande:
     Ja man sållar ju bort och förenklar ofta lite för sig själv när man druckit lite, det är så jag tänker. Bra grejer han hittat föresten din make, eller har ni stora vinglas hemma      

Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 23:07:48 följande:
     Ja man sållar ju bort och förenklar ofta lite för sig själv när man druckit lite, det är så jag tänker. Bra grejer han hittat föresten din make, eller har ni stora vinglas hemma      

Åh ne, bara inte så van vid vin! (Tihi tänker jag hävda) Nä när jag e full e jag skitelak, nu e jag bara småtaskig faktiskt!
  • Maturo
    Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:12:03 följande:
    Ash du behöver ett nyp! Har du inte gubben i närheten då?

Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:12:03 följande:
    Ash du behöver ett nyp! Har du inte gubben i närheten då?

Ha knulla är överskattat, jag kan ju pilla på mig själv på alla skamliga sätt du kan tänka dig. Maken får sköta sitt själv!
  • Maturo
    Anonym skrev 2013-03-28 23:17:04 följande:
    Nej det är väl klart att de inte har dumpat mig enbart för att de tycker jag är för snäll, men är det inte lite konstigt att båda har sagt det som en av anledningarna när de dumpade mig?

Anonym skrev 2013-03-28 23:17:04 följande:
    Nej det är väl klart att de inte har dumpat mig enbart för att de tycker jag är för snäll, men är det inte lite konstigt att båda har sagt det som en av anledningarna när de dumpade mig?

Ja men de menar inte snäll, de menar enfaldig. För du verkar ju inte vara rent elak, kanske!
  • Maturo
    Carl Bildt skrev 2013-03-28 23:23:35 följande:
    Ingalunda Maturo. Kopulera är både nyttigt och stärkande! Berätta, pillar hon med ett eller två fingrar kloss upp i plogfåran?

Carl Bildt skrev 2013-03-28 23:23:35 följande:
    Ingalunda Maturo. Kopulera är både nyttigt och stärkande! Berätta, pillar hon med ett eller två fingrar kloss upp i plogfåran?

Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:24:55 följande:
    Hahaha

Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 23:24:55 följande:
    Hahaha

Tror att ni två behöver träffas och umgås, ni verkar ha mycket gemensamt!
  • Maturo

Ska jag vara ärlig ts är snäll lika mycket en fras man använder för att inte såra någon, precis som "det är inte du, det är jag" så du behöver nog finna andra orsaker oavsett. Själv gav jag upp "det är inte du, det är jag" och något trams om att jag inte klarade fasta förhållanden, när ett av exen kände behov av att dela det med nya killen jag då träffade. Synd för det fungerade skitbra, länge. Men iaf de har dumpat dig av orsaker ingen av oss vet, när jag hade kysst 300 grodor träffade jag mannen i mitt liv. Att det blev han och jag, istället för någon av " det är inte du, det är jag killarna" vet jag inte. Men han var rätt för mig och är fortfarande. Det jag vill komma till är väl att, passa på och nosa runt, när det är rätt kommer hon inte dumpa dig med någon skitfras om att du är för snäll. (Men var inte för snäll i fortsättningen, det är fan bara enfaldigt) Eh kramizzzzzzzz..... eller typ nåt sånt gullepluttigt!

Svar på tråden Är jag för snäll?