Är jag för snäll?
är snällhet en egenskap som underskattas? Nackdelen som gör det till ett skällsord, är just grupptryck inte stå upp för sig själv ,inte ta någon annan i försvar vid rasistiska påhopp till exempel.
En snäll person kan utnyttjas och hamna i händerna på människor som utnyttjar dem
Det råd jag har att ge är att uppskatta dom som kompletterar en i stället.
Min mamma hade människokännedom, och det gick i arv troligen, jag utvecklar nu denna sidan .
Det innebär att man träffar andra med andra egenskaper, som ett slags komlement Man lär av varandra
Jag fascinerades i yngre år alltid över mina syskon, , som hade andra egenskaper .Min ena bror till exempel har alltid haft bra tålamod och är ödmjuk. Egenskaper jag kunde se hos andra var psykisk styrka, människor som ingen gav sig på, och på så vis såg jag deras unika egenskap.
Jag har alltid haft överflöd utav empati, och var både blyg och livlig i kroppen, rörde på mej mycket ,men kunde vara skygg.Samtidigt som jag lekte aldrig satt stilla. Andra egenskaper som att vara social, ha stort tålamod,
(Men jag är otålig allt ska gå efter ritningarna)
vara psykiskt stark i många situationer,var egenskaper jag mötte hos andra Det var sådana personer.Jag lärde mej utav dom. Många gånger kunde jag också vara för snäll. Men jag brydde mej inte om vad andra tyckte. Jag såg andra saker, och iakttog omgivningen och försöker lära mej människokännedom allt mer
Kan rekommendera boken "konsten att vara snäll" Av Stefan Einhorn
Det gäller att egenskaperna i stället kommer till sin rätt. I ett jobb inom vård är empati något man kan ha nytta utav till exempel.Det unika är att vi är alla olika. Det kan vara fascinerande