• Anonym

Ni som varit otrogna med kollega...

Ni som varit i ett förhållande med barn och fått känslor för en kollega på jobbet och varit otrogna i någon form.Hur har det gått sedan? Har ni lämnat eller stannat i ert gamla förhållande? Blivit ihop med kollegan? Hur har det påverkat er reltation med mannen respektive kollegan? Ni behöver inte haft sex eller gjort något fysiskt men ändå flörtat, haft nåt på gång under en längre tid med känslor inblandade.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 18:51
    Även män kan förstås svara. "Mannen"kan således vara "fru" då.

• Svar på tråden Ni som varit otrogna med kollega...
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-29 18:49:51 följande:
    Ni som varit i ett förhållande med barn och fått känslor för en kollega på jobbet och varit otrogna i någon form.Hur har det gått sedan? Har ni lämnat eller stannat i ert gamla förhållande? Blivit ihop med kollegan? Hur har det påverkat er reltation med mannen respektive kollegan? Ni behöver inte haft sex eller gjort något fysiskt men ändå flörtat, haft nåt på gång under en längre tid med känslor inblandade.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 18:51
    Även män kan förstås svara. "Mannen"kan således vara "fru" då.
    Jag stannade i mitt gamla förhållande efter att det avslöjades/kom fram att jag haft någon på sidan om. Bröt helt med den andre efter en tids väldigt ångest om vad jag skulle göra, var så kär i den andre men älskade min man. Det fungerade i ungefär ett år, sedan började jag och den andre umgås lite igen och nu är jag tillbaka. Vet inte vad jag ska göra :-/ Kan inte avstå någon av dem.

Båda vet om att jag har känslor för den andre men vet inte om att vi träffas som mer än vänner. Dock har jag inte lovat att vara "exklusiv" med någon av dem, de bara antar att det är så... Önskar att min man också skulle velat ha någon på sidan av och försöker få ihop honom med söta singeltjejer men hittills har han inte nappat.
  • Anonym (k)

Jag tar mig friheten att svara utifrån att jag var "den andra kvinnan". Vad som var menat att bara vara en oskyldig jobbflirt utvecklades till en sexuell relation, och vidare till väldigt starka känslor för varandra. Vi försökte avsluta relationen ett flertal gånger, men kunde som inte hålla oss ifrån - vi var verkligen som magneter, och ja, hela arbetsplatsen hade sina aningar även om vi inte talade öppet om det (inklusive hans pappa som var på samma jobb). Vid något tillfälle bröt jag upp då jag började dejta en annan man, varpå X blev tvungen att sjukskriva sig en vecka då han inte pallade att träffa mig. Men det funkade inte med mig och den andra killen, mina känslor var för starka för X... Ha ha jag minns vid ett tillfälle, efter att han kom tillbaka från semestern med familjen - han hade haft sex med frun vilket annars skedde väldigt sporadiskt, och kände skuld då det kändes som om han bedrog Mig. 

Men jag ville aldrig att han skulle lämna frun, det var som aldrig på tal. Men efter 2½ år blev det ohanterligt känslomässigt sett och jag sa upp mig och flyttade till annan ort. Han sjukskrev väl sig en vecka igen då han inte pallade att gå till jobbet när inte jag längre var där. Han fick en kris, blev som förbytt - hans fru undrade givetvis vad som pågick.... "Ålderskris? Annan kvinna? Är du bög?" ja allt möjligt. Han lämnade henne då han insåg att han inte ville leva med henne, oavsett relationen till mig. Då gick hon i bitar, inte så konstigt, och flera familjemedlemmar runt om dem blev väldigt upprörda. Pga skuldkänslor gick han tillbaka till henne efter någon vecka (vi träffades inte under tiden). Men efter ytterligare en vecka insåg han att det var fel - han ville ju verkligen inte spendera resten av sitt liv med henne, och att han inte kunde försöka bygga upp deras relation igen baserat på skuldkänslor. Så, han lämnade henne - igen. Hon tog det hela bättre denna gång, trodde vi. Men efter någon vecka (vi sågs inte då heller) så förklarade hon sakligt att om han var allvarlig med separationen, så kunde han ju glömma att träffa barnen annat än när hon arbetade vilket var en ganska så liten deltid, plus att det ju inte hade funkat med hans eget jobb. Och nu är det inte Sverige vi snackar om och detta land är inte riktigt lika långt gånget som här när det kommer till vårdnad- och umgängesfrågor. Han insåg att han skulle få processa i flera år för barnens rätt till sin pappa, och han ville inte att barnen skulle behöva gå igenom det. Så han gick tillbaka till henne.

Detta var nu för mer än 5 år sedan, och vi fortsatte ha en relation tills dess att jag kände att jag för min egen skull behövde ett avslut vilket skedde för 4 år sedan. Sedan dess har vi inte träffats, men mailar ett par gånger varje år. Och han är fortfarande kär, eller ja, inte kär kanske men jag är fortfarande hans stora kärlek. Dels känner han en stor sorg för att inte kunna leva med mig, samtidigt som han är tacksam för att han ändå fick uppleva den kärleken med mig - att han annars skulle gått genom livet utan att känna allt det där vi kände. Och jag är också väldigt tacksam, för även om det var "stulen tid" så ja, jag vet inte vad jag ska kalla det. Men det vi hade var stort, helt enkelt. Men han känner nog ändå att han gjorde rätt val, och jag håller med honom i det. 

• Anonym

jag avbröt med kollegan... har aldrig ångrat det.

• Meddelande borttaget
  • 2020

Om mannen är ett äckel vad är hans fru då som kör utpressning att kommer du inte tillbaka får du knappt se dina barn?

• 2020

Om mannen är ett äckel vad är hans fru då som kör utpressning att kommer du inte tillbaka får du knappt se dina barn?

• Anonym (k)
    ruuu skrev 2013-03-31 06:10:46 följande:
    Alltså jag är ingen moralkärring, men vilket jävla äckel säger jag bara... Vänder sig i magen när jag läser dethär. Fyfan. Vider. 

Haha nog ser jag dig som moralkäring efter sådana starka ord men d e lugnt, ni behövs ni också
  • Anonym (k)
    2020 skrev 2013-03-31 09:04:13 följande:

Ja fast någonstans förstår jag henne. För henne var kärnfamiljsidyllen viktigare än någonting annat och värt att kämpa för till varje pris. De hade det gott ställt, ett bra liv i övrigt - på pappret "den perfekta familjen". Hon såg det nog som att hon ställde hårt mot hårt för barnens skull. Och idag har de det "som förr", lika perfekt på pappret men känslolöst. Ett bra liv. Och att barnen mår bra är viktigast för bägge, och det gör de ju.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (k)
    ruuu skrev 2013-04-01 09:07:24 följande:
    Fast knappast, jag är fan olaglig och berusad var och varannan dag, men inte ens då tycker jag sånt där beteende är okej. Jävla smutsfolk bara. Hurfan kan man bedra den man "älskar" mest av allt i hela världen, det förstår jag inte..

Och jag är ändå tillsammans med en tjuv och skurkar runt själv, men så lågt skulle jag aldrig sträcka mig. 

Ja fast en moralkäring i mitt tycke, är någon som pådyvlar sitt eget tycke och tänkande i en moralisk fråga utan att reflektera kring att det faktiskt inte är en universell sanning utan att andra människor har rätt att uppleva saken på ett annat sätt. När en visar stor oförståelse för andra människors handlande och anser sig ha rätt att döma. Så du får supa och ha dig så mycket du vill, men i det här sammanhanget - visst upplever jag dig som en moralkäring
Svar på tråden Ni som varit otrogna med kollega...