• Amelie Amela

NAPP användning barnmorskestudent undersökning

Hej, jag skall redovisa om napp användning i skolan och jag har märkt på min BB praktik en väldigt negativ inställning till napp bland mina kollegor. Och orsaken till detta är vad jag har förstått deras egna inställning och att  "förtidig napp introduktion kan riskera amningen"
    - barnet lär sig inte rätt sug teknik
    - mamman blir bekväm och ammar inte lika ofta med resultatet att mjölk produktionen ej kommer igång

Så det jag undrar över är vid vilken ålder ni började med napp och hur lång tid ni ammade om ni gjorde det över huvud taget.

Med vänliga hälsningar Sara

?I'm going to make him an offer he can't refuse.?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden NAPP användning barnmorskestudent undersökning
  • La Lola

Gäller det helamning eller delamning?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MissNora

Ammade inte pga cellgifter. Dottern erbjöds napp men har aldrig använt den förutom nu.

Till min ilska ha förskolepersonalen börjat rutinmässigt ge napp till barnen. För att det ska vara lugnt antar jag. Hon är 2,5 år och nu kämpar vi för att hon ska bli av med nappen. Bara vanesak.

Dock har personalen bett om ursäkt, men skadan är redan skedd...

• Myapocalypse

Jag gav ersättning från start. De frågade på bb vi inte hade napp med oss vilket vi inte hade då vi glömt dom hemma innan vi åkte in

• CeeJay

Gav napp direkt på BB - ammade mindre än 6 månader

MEN jag ammade inte mindre pga barnen hade napp, utan pga av en bröstförminskning !! 

• nyponbuskar

Började med Napp runt 5 månader, enbart vid sovtillfällen. Helammade 6 mån, delammar fortf (8mån)

• tahira

Vi började med napp efter sex månader, när jag ville avveckla amningen. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • gbgumman

Barn 1 neonatalen gav napp jag hade problem med amningen i två veckor sedan lossna det (fick hjälp av hemvården)och jag kunde amma HELT utan problem i 9 månader
    Barn 2 fick napp någon av de första dagarna och jag amma henne i tio månader.

• Smulan 89

Gav napp direkt. Ammade mindre än 6 mån. Slutade för att jag inte ville amma sonen längre. Amningen funkade utan problem, men jag gillade det inte alls. Han hade inga problem att ta napp, bröstet, amningsnapp, flaska om vart annat. Han bara åt och var glad.

Svar på tråden NAPP användning barnmorskestudent undersökning