Har dina föräldrar/släktingar gnällt om många barn?
Min mamma och ett par släktingar har för varje barn sagt -Nu får det räcka med barn eller Jag hoppas verkligen inte att det blir fler ungar nu.
Jag tycker att det är vansinne att dom ska blanda sig i ur många barn vi vill ha i våran familj men om jag säger någonting, typ "att det vet man aldrig om det blir" så får man värsta avhyvlingen och blir idiotförklarad. Dom skäms över mig för att jag valt att skaffa fler än det "normala" två och kanske t.o.m kan tänka mig fler. Vad f-n är det för fel på människorna?? Det är väl inte rätt att man ska gå och ha ont i magen över att berätta att man väntar barn men pga deras reaktioner så har jag ont i magen redan nu och jag är inte ens gravid än men vill gärna ha ett barn till.
Det var bara härom veckan som min mamma sa att om hon hade vetat hur jobbigt det var med barn så hade det räckt med ett. Vad är det för en jäkla sak att säga egentligen? Jag blir så förbannad att man ska få hot med att dom minsann inte kommer att hjälpa till om det blir fler barn. För det första så har jag aldrig bett om hjälp, det är dom som erbjuder sig och för det andra så är det väl för sjutton ingenting som dom har med att göra!?
Finns det fler som har jävligt jobbiga anhöriga som blandar sig i deras liv trots att dom är vuxna, gifta och sköter sig själv?