• Kia82

Har dina föräldrar/släktingar gnällt om många barn?

Min mamma och ett par släktingar har för varje barn sagt -Nu får det räcka med barn eller Jag hoppas verkligen inte att det blir fler ungar nu.
    Jag tycker att det är vansinne att dom ska blanda sig i ur många barn vi vill ha i våran familj men om jag säger någonting, typ "att det vet man aldrig om det blir" så får man värsta avhyvlingen och blir idiotförklarad. Dom skäms över mig för att jag valt att skaffa fler än det "normala" två och kanske t.o.m kan tänka mig fler. Vad f-n är det för fel på människorna?? Det är väl inte rätt att man ska gå och ha ont i magen över att berätta att man väntar barn men pga deras reaktioner så har jag ont i magen redan nu och jag är inte ens gravid än men vill gärna ha ett barn till.

Det var bara härom veckan som min mamma sa att om hon hade vetat hur jobbigt det var med barn så hade det räckt med ett. Vad är det för en jäkla sak att säga egentligen? Jag blir så förbannad att man ska få hot med att dom minsann inte kommer att hjälpa till om det blir fler barn. För det första så har jag aldrig bett om hjälp, det är dom som erbjuder sig och för det andra så är det väl för sjutton ingenting som dom har med att göra!?

Finns det fler som har jävligt jobbiga anhöriga som blandar sig i deras liv trots att dom är vuxna, gifta och sköter sig själv?

• Svar på tråden Har dina föräldrar/släktingar gnällt om många barn?
  • Erkens mamma

Jo det har hänt att vi har fått dem kommentarerna. Vi har tre barn nu. Jag har haft väldigt tuffa graviditeter och vårt sista barn kom med akut snitt i vecka 29. Jag tänker att det är av omtanke som de säger så även om jag absolut inte anser att det är deras sak att tycka om. 
    Jag skulle nog kunna tänka mig fler barn men då det är en ganska riskfylld resa vi ger oss in på då så är det nog så att jag får nöja mig med de tre barnen vi har.

• Kia82
    Erkens mamma skrev 2013-03-29 20:27:44 följande:
    Jo det har hänt att vi har fått dem kommentarerna. Vi har tre barn nu. Jag har haft väldigt tuffa graviditeter och vårt sista barn kom med akut snitt i vecka 29. Jag tänker att det är av omtanke som de säger så även om jag absolut inte anser att det är deras sak att tycka om. 
    Jag skulle nog kunna tänka mig fler barn men då det är en ganska riskfylld resa vi ger oss in på då så är det nog så att jag får nöja mig med de tre barnen vi har.

Jag har också tre.
    Jag försöker också tro att det är av omtanke för de andra barnen som dom säger så men jag tycker ändå inte att det rättfärdigar sättet som dom säger det på. -Jag hoppas verkligen inte att det blir fler ungar nu, är inget snällt sätt att säga det på eller att hota med att inte hjälpa till om det blir fler.
  • lövet2

Bara en släkting. Hon talade om att vi inte var välkomna dit om vi skaffade fler barn. Jag trodde det var ett dåligt skämt, men inte det. Den släktingen har vi ingen större kontakt med sedan dess.

• keron

Japp, har anhöriga som gnällt om detsamma!

Min lillebror har tyckt att det varit pinsamt när jag blivit gravid de senaste två gångerna och har frågat om det inte räcker nu och kommit med kommentarer som "ni behöver väl inte befolka jorden på egen hand".

Sambons mamma har efter varenda unge sagt "nu ska ni väl inte ha några fler barn", och hon har inte menat det som en fråga! Senast hade hon väst mellan tänderna till sambon "inga fler barn", senare samma dag plussade jag... Väldigt smidigt av hennen kan jag tycka Foten i munnen

Nu råkar vi vara klara på barnfronten, men om nån i våra familjer frågar igen så tänker jag fan säga att det inte är helt omöjligt att vi skaffar en eller två till, enbart för att jävlas{#emotions_dlg.djavulsk}

Vi har fyra barn för övrigt, och vi har tagit hand om våra barn helt på egen hand, utan nån hjälp alls från deras sida. Så fattar inte vad de gnäller över Obestämd

• Kia82

Suck... Det är precis som om folk letar efter någonting att gnälla på bara för att.
    Man blir ju så ledsen. Dessa kommentarer fick jag höra senast igår och jag går just nu igenom ett missfall, något som dom inte vet om.
    Ska man verkligen behöva lyssna på sån här skit och sen undrar människan varför man blir arg? Get a life kan jag tycka och sluta att lägga er i andras liv och andras val.

• Dr Mupp

Nej. Men så har många i släkte många barn. Jag har tex 6-8 (beroende på hur man räknar) syskon och maken har 4 syskon. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Kia82
    Dr Mupp skrev 2013-03-29 21:18:12 följande:
    Nej. Men så har många i släkte många barn. Jag har tex 6-8 (beroende på hur man räknar) syskon och maken har 4 syskon. 
    Ok, men är man många syskon så är ni ju liksom vana vid många barn. När man är uppväxt med bara en bror (och två halvsyskon) så anses det kanske märkligt att jag vill ha en stor familj, jag vet inte?

Hur som helst så önskar jag bara att alla bara kunde hålla sina åsikter för sig själva och låta oss leva det liv som vi vill. Jag är uppriktigt trött på att få höra samma gnäll hela tiden och att folk försöker att hota" med saker för att få mig att lyda" eller hur man ska säga. Det spelar liksom ingen roll hur många gånger jag ber dom att inte lägga sig i våra liv. Dom gör det likt förbannat ändå. Visst så hade jag kunnat säga upp kontakten med dom, vi ses inte jätteofta i nuläget ändå men då tycker jag synd om mina barn som inte får träffa sina släktingar.
    Alltid ska det vara någonting som man ska ha dåligt samvete över eller ha ont i magen för.
  • keron

Jag har också både stor släkt och familj. Det är inget ovanligt med 5 barn i en familj i min släkt. Min pappa har 7 barn. Ändå har jag fått utstå tråkiga kommentarer under alla mina graviditeter och pikar från alla håll och kanter om att jag säkert kommer skaffa ett par ungar till.
    Och? Vad rör det folk i ryggen även om jag gjorde det?! Vi lever inte på socialbidrag, tigger inte pengar av våra familjer och kräver inte barnvakt av någon. Vi är självgående och självförsörjande så fattar inte varför alla störs så av det -.-

• Gudinnan
    Kia82 skrev 2013-03-29 20:22:35 följande:
    Min mamma och ett par släktingar har för varje barn sagt -Nu får det räcka med barn eller Jag hoppas verkligen inte att det blir fler ungar nu.
    Jag tycker att det är vansinne att dom ska blanda sig i ur många barn vi vill ha i våran familj men om jag säger någonting, typ "att det vet man aldrig om det blir" så får man värsta avhyvlingen och blir idiotförklarad. Dom skäms över mig för att jag valt att skaffa fler än det "normala" två och kanske t.o.m kan tänka mig fler. Vad f-n är det för fel på människorna?? Det är väl inte rätt att man ska gå och ha ont i magen över att berätta att man väntar barn men pga deras reaktioner så har jag ont i magen redan nu och jag är inte ens gravid än men vill gärna ha ett barn till.

Det var bara härom veckan som min mamma sa att om hon hade vetat hur jobbigt det var med barn så hade det räckt med ett. Vad är det för en jäkla sak att säga egentligen? Jag blir så förbannad att man ska få hot med att dom minsann inte kommer att hjälpa till om det blir fler barn. För det första så har jag aldrig bett om hjälp, det är dom som erbjuder sig och för det andra så är det väl för sjutton ingenting som dom har med att göra!?

Finns det fler som har jävligt jobbiga anhöriga som blandar sig i deras liv trots att dom är vuxna, gifta och sköter sig själv?
    Tack o lov så säger min mamma och pappa att jag ska skaffa så många jag vill och sen göra det jag vill.
    Till och med min mamma längtar efter ett till barnbarn ifrån mig och jag har redan 3 st .

Medans mannens mamma (svärmor) hon säger NEJ hon säger till mig att jag ska skaffa spiral och massa mer och att hon inte vill ha mer barnbarn.
    Hon har till och med lyckas järntvätta mannen min om att inte skaffa mer men ajg och mannen lyssnar väl inte så mkt på detta men ändå står han igentligen på hennes sida med om just detta men mannen har sagt blir det så blir det och så kör vi på som vanligt likom.
    Han är väl mäst rädd för mig och graviditet då ajg har haft komplikationer med 2 st av barnen.
    Min mamma o pappa är väl också rädda då 2008 höl jag på att dö men det sitter väl i på oss alla likom.
    Jag ÄR super nojjig då jag har symtomer nu och vågar inte testa mig ännu har BIM  nästa vecka också.
    Om jag är gravid är jag rädd att svärmor tvingar mig till abort men mannen tvingar mig inte då han accepterar detta och blir glad.
    mendans jag är rädd o berätta för svärmor.
    Sa till henne för några dagar sen att jag hade haft halsbränna nu i 9 dagar och hon saa till mig att ''du är gravid'' men jag vill inte ha mer barnbarn vad fan ska man göra om jag skulle va gravid skulle hon bli arg och besviken eller ajg vet fan alltså.   
    Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
  • Kia82

Man blir ju bara så förbannad över alla som ska lägga sig i.
    Igår hade jag god lust att ringa upp och säga ett par sanningens ord till min kära mor men det blev inte av.
    Våra föräldrar valde hur många barn dom ville ha och nu bestämmer vi hur många barn vi vill ha.

Svar på tråden Har dina föräldrar/släktingar gnällt om många barn?