Ni med "bara" ett barn...Ångrar ni att ni inte gjorde syskon? Ensambarn,hur hade ni det??
Jag tyckte det kunde var tråkigt att vara ensambarn på semestern eftersom jag var så himla blyg som barn så jag vågade aldrig leka med nya kompisar även om det fanns gott om barn där vi var. Men vi reste å andra sidan inte så mycket så det var ju inte ofta, en vecka om året kanske. Annars har jag aldrig haft något emot att inte ha syskon.
Vi var osäkra på om vi skulle ha fler barn, jag trodde att jag skulle ångra mig senare om vi bara hade ett barn, så vi försökte få fler. Men efter 3 missfall på 4 graviditeter tröttnade jag och vi lade ner försöken och jag har hittills inte ångrat mig (nu är dottern snart 8 år). Jag ser mest fördelar med 1 barn, och dottern har ännu aldrig uttryckt någon önskan om syskon, vi får väl se hur det blir senare.
Min man har 2 syskon som han inte har någon kontakt med, och han var nog mer tveksam än jag till att skaffa fler barn för han mindes bara hur jobbigt det var att vara äldst och behöva ta hand om sina småsyskon jämt.
Det enda jag tycker är tråkigt är att min dotter inte har några kusiner. Men det skulle ju inte spela någon roll om min mans syskon skaffade barn eftersom han ändå inte har någon kontakt med dem...