Ni med "bara" ett barn...Ångrar ni att ni inte gjorde syskon? Ensambarn,hur hade ni det??
Jag har ett barn (en 06-a) och än så länge har jag inte ångrat att vi "inte har gjort" syskon. Om man nu kan säga så. Jag kan ju inte förutsätta att jag blir gravid bara sådär men det är en helt annan fråga....
Vår etta är världens goaste men vi har häcken full kan man säga. Han är en gatsmart unge med talets gåva, han är rolig och skämtsam, artig, kreativ, populär bland vänner, han är överallt hela tiden, tar massor av plats, vilket han också ska (han är ju ett barn) och det får han. Men som vi känt hittills har det helt enkelt inte funnit plats för fler. Vi vuxna vill ju också må bra och har en relation att vårda som stod i första rummet långt innan vi blev föräldrar.
Så nej, något bebis-sug har jag inte känt ännu och så länge jag inte gör det blir det inga syskon.
Däremot är jag glad att vi fick barn hyfsat tidigt så att vi har tiden med oss, om det är så att vi skulle ändra oss och vilja försöka få syskon. Väntar man längre med barn så kanske risken är att man känner sig tvingad att få dem tätt i och med att man inte har lika gott om tid?