Vi som valt att lägga ner
har inte bestämt mig än hur jag ska göra, visst amningen var skitjobbig i början ville verkligen inte amma alls men sen fick vi till det super bra tills för nån vecka sen. Började göra ont på höger bröst å sonen vägrade att ta, han bara skrek å skrek men vänster gick bra. Upptäckte sen att det var sår och gjorde skit ont så har slutat att amma på höger i väntan på att de ska läka, har försökt pumpa ut lite men tycker bara hela bröstet gör mer och mer ont. Är rädd att få mjökstockning. Plus att sonen inte verkar bli mätt av att bara äta från vänster så han får lite ersättning på kvällen (då han är som mest missnöjd) Har även börjat göra ont på vänster nu samma obehag som jag kände innan jag upptäckte såret på höger, vill inte att de ska bli lika på vänster.
Har inte tyckt att amning är så mysigt som folk säger att de ska va, tycker det är jobbigt men praktiskt å vill ju att han ska få i sig de viktiga från bröstmjölken men jag vet inte om jag orkar mer snart. Han blir 3 månader nästa vecka. Är dock rädd för att bli ifrågasatt på BVC plus att min sambo blev sjukt besviken på mig när jag berättade hur jag kände med amningen. Han tycker att det är jätte viktigt för barnet.