• Fennyxx

    Brio Happy - världens sämsta barnvagn?

    cloudberry79 skrev 2013-04-02 20:52:14 följande:
    Jag har fått samma svar som jag02, att Brio inte kommer acceptera detta som reklamation och det därför är uteslutet att jag kommer få reklamera.

    Ditt avtal är med affären du köpt prylen i, inte med BRIO. Så om du är missnöjd så ska du reklamera där du köpt vagnen. Man har reklamationsrätt i två år enligt konsumentköplagen. Om felet uppstått inom ett år har försäljaren ansvaret att visa att du orsakat felet, om du reklamerar efter ett år är det du som ska visa att felet beror på ett konstruktionsfel. Om sedan BRIO inte ger försäljaren kompensation så är det ju trist för försäljaren, men inte ditt problem!
  • Fennyxx
    LindaEfraim skrev 2013-04-04 21:30:05 följande:
    Man har det i tre år och jag har fått helt nytt chassi till vår sing eftersom en skruv gängades ur av sig själv så när jag gick upp på en gräsmatta så vek sig hela chassi. Inga problem alls att få den bytt. Men de påpekade att jag måste smörja vaselin oftare på pinnen som håller hjulen 1 gg per kvartal rekommenderar dom.

    Ja, du har rätt, jag har läst på nu. Ett seiöst företag kan man ju ofta få hjälp av ännu senare också!
Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?