Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
För man går på vad föräldrarna hade som i mitt fall under -70talet...
Nu har vagnen pajjat igen, ett av locken ovanför sviveln har spruckit och delat på sig halva är borta. Jag är så trött på skiten nu , kommer aldrig rekommendera Brio till någon!
Här e det som senast har pajjat. Locket till sviveln har spruckit?? Tyvärr är vagnen mer än ett år och att reklamer kan man troligen glömma på denna detalj trots att sviveln byttes i maj/juni...
Har hittat ytterligare irritationsmoment med min happy. Råkade spilla på kapellet och tänkte det går väl att tvätta, men icke för man har varit så begåvad att man sytt fast kappeltyget runt stålramen!!! Så man får spola av det och gnugga, tror ni det blir rent....idiotiskt!
Nu är vagnen åter igen trasig i sviveln, denna gången så har jag frenetiskt smörjt och försökt få den att hålla men ändå så har den gått sönder. Framhjulen hår inte att ta av. Jag hoppas verkligen att Brio läser detta för att åtgärda detta fel måste de. Konstruktionen med en liten pluttig arm för att ta loss hjulen är urusel.
Var inne hos en Briohandlare i stockholm och visade upp vagnen, känt fel sa han och visade vad som pajar. Den lilla pinnen som låser hjulet i sviveln är för klen och böjs eller går av varpå man inte kan få av hjulen....kass konstruktion alltså.
Efter 2,5 år med briovagnen så åkte den till slut ut. Har nu köpt en Bugaboo Bee3 som är helt fantastisk. Ok, det är mer en cityvagn men vilka snygga lösningar och kvalite som heter duga:) Lillan är överförtjust i den och älskar regnskyddet som hon faktiskt vill ha på:)
Hade en tanke när jag köpte briovagnen att kunna sälja den efter tiden i den var slut men den fick pensioneras innan dess. Att nån vill köpa denna vagn ser jag som nästan orimligt....
Jag måste säga att jag är så nöjd med bugaboo. Vilken vagn, så himla snygga lösningar på allt. Det roliga är att dottern uppskattar vagnen lika mycket. Dessutom sitter hon ju så himla fint i den, i brion satt hon väldigt illa så bytet av vagn gav verkligen full pott. Att det kan skilja så mycket mellan bra och dåligt.
Har varit ute med bilen igen idag och vad lätt det är att fälla denna vagnen. Med briovagnen så hände det ibland att jag klämde mig i fällmekanismen men designern på bugaboo har verkligen tänkt till. Ingen risk här inte. Och så lätt och vad tilte plats den tar i bilen. Jag var tidigare oroad att de små hjulen skulle vara jobbiga men ack vad jag bedrog mig, den är supersmidig. Finns det dåligt med plats på bussen så fäller jag bara ihop den. Hoppas ni som kikar på vagn verkligen kollar dessa punkterom jag tycker är viktiga vid vagnköp:
-finns det passande måttsytt regnskydd? Gör det inte det skit i vagnen, jag lovar du kommer hata den.
- Lätt, testa lyft i och ur bilen, kolla då även platsen den tar
- enkel att fälla
- bra remmar/sele
- liten ihopfälld
- Se så barnet sitter bra, ni kan nästan skita i hur liggdelen är! Den börjar sitta från ca 6 mån och då kör ni inte mjuklift etc...
- Solskydd, kan barnet få skugga när det sover, känns det stabilt/hållbart? Du kommer fälla många ggr
- hjulinfästningar, kolla brio happy säker sämsta som finns allt annat är säkerligen bättre
- obs ta inte delat handtag, de är svåra att köra med en hand
- enkel att fälla ryggstödet, inget gömt handtag
- bra broms som är lättanvänd
Nu tror jag listan är komplett, kommer sä
Har nu haft bugaboovagnen i sedan innan jul och jag är fortfarande lika impad. Den verkligen kammar full pott. Jag trodde de små hjulen skulle bli problem i snö, icke, de funkar utmärkt.
Sedan köpte jag till den lilla väskan att hänga på ryggstödet. Den är verkligen kanon, får med allt som behövs i den. 3 blöjor, torra torklappar, ett ombyte, inytiolsalva samt en flaska handsprit. Kalasbra verkligen! Sedan sitter den skyddad av ryggstödet mot regn.
Det som jag faktiskt är mest nöjd med är att den är så lätt att fälla ihop och lyfta och att den är kompakt. Att det kan vara sådan skillnad på olika vagnar.