testat färgade linser?
Är det nån som testat färgade linser och vill dela med sig?
Är det nån som testat färgade linser och vill dela med sig?
Japp. Köpte billiga gula månadslinser online. Jag har gråblå ögon, så tänkte att det borde nog ändå funka. Men effekten märktes knappt. Om man kollade riktigt noggrannt så såg mina ögon lite grönare ut (sidan sa att färgen skulle täcka 80%).
Om jag ska köpa linser igen blir det linser med mer täckande färgning.
Jag har bruna ögon och byter till gröna med linser. Fungerar jättebra. Beställer från fargadelinser.com .
Ja, bruna , har blåa ögon annars beställaren samma som ovan, jättebra linser :)
Ja jag beställde gröna en gång. Hade ingen linsvana alls och poppade in dom. Tyckte det gjorde jävligt ont och insåg att jag inte hadeven aning om hur man fick ut skiten. Fick ringa runt till folk som hade linser tills jag fick tag i nån som kunde berätta hur man fick ur dem. Sen vågade jag aldrig testa igen.
Tack för era svar!
Jag använder linser som är i färgen aprikos under vintern och linser som är bruna under sommaren.
Jag har helfärgade(färgen ligger även över pupillen)linser med styrka som jag köper hos min optiker.
Jag använder mina linser eftersom jag är väldigt ljuskänslig och dom fungerar lite som softare solglasögon som jag då även kan ha inne utan att se helt kocko ut
Ja, jag kan bara ha en enda sort (då 2010) vanliga linser som går att färga. Gjorde det hos min optiker! Skulle aldrig köpa linser på nätet även om jag i te behövde med styrka, om jag inte visste "mått" osv
jag har beställt mina snygga ljusblå. Så nu väntar jag bara att dom skall komma 260kr betalade jag ink frakt men då får man oxå med ett snyggt etui
pinkyparadise.com
*Dessa väntar jag på köpte den blå
https://www.pinkyparadise.com/SearchResults.asp?Search=Princess+Pinky+Twilight&Submit=
Ska nog ta någon annan nästa gång :)
Jag har köpt färgade linser på nätet, visste vad jag hade för mått och vilket märke som optikern "valt ut" som passande åt mig.
Bästa sorten finns inte längre, den passade för ljusa ögon och gav jättefin färg (softcolours) så har testat opak-färgade som var det enda alternativet. Blev väl inte jättefint, men gav en liten förändring och ögonen såg större ut på nått sätt och mer iögonfallande och den biten gillade jag.
Ja, blev nyfiken och såg linser i olika, coola färger i en online butik och beställde tre par, som alla ska hålla i 90 dagar. Jag är lite över 40, har bruna ögon och har ALDRIG testat linser förut. Måste säga att det var rätt krångligt att få in, ett jäkla bök, men, jag var ju ovan, så jag gav mig inte. Väl inne kändes dom otroligt obekväma, skavde och hade sig, skulle aldrig kunna leva så, inte ens för nån timme.
Så, jag tog ut dom igen, vilket inte var så svårt, och nu ligger dom i min garderob och skräpar, kommer nog aldrig använda dom. Det var som att gå omkring med grus/flisor/skräp i ögonen. Inte värt det för att ändra till en "häftigare" färg på sina ögon.
Däremot kan jag tänka mig att de kan passant jet bättre om man går till en optiker och passar ut ett par som passar ens ögonform perfekt. Det är nog det som är det viktigaste. Annars blir det nog som att gå omkring i skor i helt fel storlek.
Synd, för i övrigt var dom otroligt fräcka och det hade vart kul att kunna använda vid fest nån gång då och då. Har ju haft samma gamla "tråkiga" ägo färg hela mitt liv, hade vart rätt ballt att kunna byta, om än bara då och då.