testat färgade linser?
Ja, blev nyfiken och såg linser i olika, coola färger i en online butik och beställde tre par, som alla ska hålla i 90 dagar. Jag är lite över 40, har bruna ögon och har ALDRIG testat linser förut. Måste säga att det var rätt krångligt att få in, ett jäkla bök, men, jag var ju ovan, så jag gav mig inte. Väl inne kändes dom otroligt obekväma, skavde och hade sig, skulle aldrig kunna leva så, inte ens för nån timme.
Så, jag tog ut dom igen, vilket inte var så svårt, och nu ligger dom i min garderob och skräpar, kommer nog aldrig använda dom. Det var som att gå omkring med grus/flisor/skräp i ögonen. Inte värt det för att ändra till en "häftigare" färg på sina ögon.
Däremot kan jag tänka mig att de kan passant jet bättre om man går till en optiker och passar ut ett par som passar ens ögonform perfekt. Det är nog det som är det viktigaste. Annars blir det nog som att gå omkring i skor i helt fel storlek.
Synd, för i övrigt var dom otroligt fräcka och det hade vart kul att kunna använda vid fest nån gång då och då. Har ju haft samma gamla "tråkiga" ägo färg hela mitt liv, hade vart rätt ballt att kunna byta, om än bara då och då.