• Kat91

Min dotter träffar en 5 år äldre kille

Jag tycker att du gör fel. Man vinner ingenting genom att förbjuda. När jag var 16 åkte jag på festival, hookade upp med en kille som var 24, alltså 8 år äldre. Min mamma var galen och han fick inte komma och hälsa på och jag fick inte åka till honom och det var ett jäkla liv enbart på grund av hans och min ålder. Givetvis fortsatte jag vara tillsammans med honom enbart för att reta morsan om inte annat.
    Pappa har alltid varit mer lugn och typ "sålänge det känns bra..." osv. och det tog MYCKET hårdare när han nån gång sa ifrån.

Jag hade till exempel en killkompis som var 2 år äldre än mig ett par år innan (jag 14, han 16) som var ganska obehaglig, gjorde mig ofta ledsen osv med saker han sa och morsan gapade som vanligt om "inga killar sover över", "han är mycket äldre än du", jag sket i henne och provocerade men så en dag sa min pappa ifrån för att han såg att jag mådde dåligt inte för hans ålder, och jag bröt med killen.

Jag träffade min nuvarande när jag var 17 och han 23 och vi är tillsammans än 4,5 år, 1 hund och 1 son senare och har ett stabilt familjeliv.
    Så länge din dotter mår bra tror jag att du vinner mer på att stötta henne, finnas där om hon vill prata och varför inte se till att träffa killen? Du kanske gillar honom.

(min mamma erkände nyligen att hon faktiskt gillade mitt ex som person men tyckte att han var för gammal vilket hon medger att hon egentligen inte kan förklara eftersom det är 6 år mellan henne och pappa. Hon ångar att hon gjorde som hon gjorde...)

Svar på tråden Min dotter träffar en 5 år äldre kille