Inlägg från: jenny182 |Visa alla inlägg
  • jenny182

Första barnet, November-13

Hej :)
    Väntar första 19 november, är i v. 7+4 (tror jag :p)
    Ska till mödrarådgivningen första gången på torsdag.
    Förstår int riktigt hur jag lägger till mig på listan, men
    24 år - från Åland
    Mår som en prinsessa, än så länge! :) 

• jenny182
    sofiapalesjo92: Svår fråga detdär, men blir ni där flera dagar tycker jag personligen nog att du kan berätta det där, roligare att berätta när du är där än per telefon. Men samtidigt blir ni bara över dagen så kan det ju kännas jobbigt.. Nåja, du känner själv hur det känns bäst! Beklagar så mycket iaf :(

Själv ska jag på första VUL imorgon borde vara i v. 10+0. Något nervös, har ju knappt symptom så jag blir ju velig om det ens är något där inne! Men 3 positiva graviditetstest borde man väl kunna lita på.. :)
    Sen om nån vecka ska jag på KUB till Åbo, en positiv grej med att bo på Åland är att man får fara på det gratis :)
    Det ska bli kul, man ska tydligen få en massa bilder på bebis då :) Och hoppas på att det inte visar något fel! 

I helgen tänkte vi berätta för våra föräldrar, jag och sambon ska ha gemensamt födelsedagskalas för våra föräldrar.. Ska bli spännande att se deras reaktion! :) Någon som har nån rolig idé hur man kan berätta? :) 
  • jenny182

Symptom än så länge:
    Ömmande bröst, eller mest bröstvårtor egentligen :P Antingen jättehungrig eller jättemätt, aldrig lagom!
    Jättekänsligt luktsinne, rökte ju före också så min näsa fick sig väl en chock sen när jag kunde lukta :P
    Jättekonstiga drömmar som nån annan också skrivit här! :) Sover jättedåligt vissa nätter eftersom jag drömmer så mycket konstigheter :S Alltifrån missfall till att jag aldrig varit gravid osv!
    Värsta "träningsvärken" känns det som att jag har i rumpa, lår och korsrygg! Skitkonstigt, har inte tränat alls.

13 dagar tills vi ska till Åbo på KUB! ska bli skönt att få se ett hjärta slå igen, så man får lugna sig lite :)

Har också fått veta att jag har en tarmbakterie som heter Multiresistent gramnegativ stav. Inget farligt för friska människor, men för sjuka människor kan den vara så jag ska va isolerad vid förlossningen :O
    Blev skitnervös först men fick sen förklarat att det inte är någon fara.
    Samtidigt skönt att veta att jag garanterat kommer få eget rum efter förlossningen också... :)

Berättade samtidigt för både föräldrar & svärföräldrar i lördags, först förstod dom ingenting men sen blev dom jätteglada :)

Hoppas ni mår bra tjejer!
    Beklagar så mycket @Snuttens :( kramar till dig! 

• jenny182

Jag tycker jag lossar rätt mycket hår, och framför allt är mitt hår jätte elektriskt! Blir galen när det flyger runt & slickar sig mot ansiktet, haha vilket problem :P

Annars så har jag oftast ont i nästan hela kroppen, alltså typ träningsvärk! Behöver inte anstränga mig mycket så har jag världens träningsvärk dagen efter, helt knäppt!

Annars mår jag som en prinsessa :) 

Hoppas du börjar må bättre snart Mades

• jenny182

Haha. Pappa sa idag till min sambo efter att jag stod och härja på han: "Ojoj du kommer få stå ut med mycket, gravida kvinnor har ett konstigt humör!"

Fast jag själv inbillar mig att ja e så himla glad och trevlig hela tiden... :P haha.

Vecka 11+1 idag, hoppas denhär veckan går fort så största risken för mf är över sen :) och så jag kan (vill) berätta för alla sen :D

• jenny182
    Mades vad skönt att allt var bra! :)
    Nej, vi har inte fått frågan om kön ännu, får nog inte det förrän UL vecka 17-18 tror jag, hur tidigt kan man se det? Men vi kommer nog också att vilja veta tror jag.. :)

Imorgon bär det av till Åbo och sen blir det KUB på måndag! Lite nervös av någon anledning? :P Får ju ändå inte veta något förrän om inom 2 veckor.. Men ska bli kul att se bebis igen! :D
  • jenny182
    Mades:
    Att jag får svar inom 2 veckor har nog att göra med att jag tog blodprovet på Åland men sen gör dom inte KUB ultraljudet på Åland, så då måst man ju fara till Åbo. Tror det är därför de tar ett tag eftersom det tas på olika ställen. Men på ultraljudet såg allt bra ut iallafall :)

Jag mår också oförskämt bra! Pepparpeppar. Är i v. 12+1 idag så jag är riktigt glad över att jag troligtvis sluppit undan detdär illamåendet! 
  • jenny182

Jag var också småtjock före! :P Har gått upp ca. 2 kg. Försöker hålla mig till vettig mat, skulle inte vilja gå upp så mkt eftersom jag var överviktig före och försöka undvika att få graviditetsdiabetes! Är i vecka 15+4 nu

• jenny182

Hej på er hur mår ni? Jag mår alltför bra och känner mig inte det minsta gravid så blir nästan lite orolig!
    Meen sitter och väntar på att min doppler ska komma hem på posten så lugnar mig nog bara jag får höra lite hjärtslag :)
    Tänker ni ta reda på kön? :) 

Svar på tråden Första barnet, November-13