Inlägg från: jojojo123 |Visa alla inlägg
  • jojojo123

Första barnet, November-13

Hej. Jag slår följe här jag med. Är i vecka 11 nu och har bf 1/11 :) är det så att alla ska på vul? Jag bor i Halmstad och på hälsosamtalet hos bm nämndes det ingenting om vul.

• jojojo123

Hur mår ni alla blivande mammor? :) själv har jag mått så dåligt dom senaste veckorna. Kräkt minst 4 ggr om dagen och varit så himla trött, plus att ryggen har börjat värka lite smått. Men äntligen verkar illamåendet ha släppt iaf :) är i vecka 15, bf 1/11. Ser fram emot rul den 28/5 då vi får se den lilla knodden för första gången :) någon som börjat få mage än?

• jojojo123

Jag berättade för mina chefer redan i vecka 10. Dels pga att jag mådde så dåligt och var sjukskriven i två omgångar och dels för att jag har ett fysiskt ansträngande jobb och behöver avlastning. ( är brevbärare med utdelningsrurer på upp till 6 timmar om dagen ). Ganska skönt att ha det överstökat faktiskt :)

• jojojo123

Dom senaste dagarna har jag känt ett "håll" i nedre delen av magen. Är som värst när jag rör på mig och det är riktigt obehagligt. Någon som har en aning om vad det kan va? Ingen som känt samma? Man blir ju lite orolig.

• jojojo123

Åååå i morse tror jag att jag kände den lille knodden röra på sig :) kändes som nervositetsfjärilar fast i nedre delen av magen. Häftigt :)

• jojojo123

Jag ska på rul på tisdag den 28. Och jag oroar mig oxå för att dom ska hitta något fel. Men tänker samtidigt att om det hade varit något fel så hade det ju inte gått så långt som det gjort nu. Och jag känner ju faktiskt ytte pytte små rörelser inne i magen ibland :) och nu kan jag inte dölja magen längre. En liten go kula har det blivit. Någon mer som har känt någon liten rörelse?

• jojojo123

Visst känner man att det är bebisen :) för mig kändes det som ett litet "pirrande". Nästan som ett litet svepande av en fiskfena haha. Vilken beskrivning :) :)

• jojojo123

Eller så är det sammandragningar. Jag får sammandragningar när jag anstränger mig för mycket. Enligt bm är det ingen fara iaf. Bara det att man ska dra ner på tempot. Men om det är sammandragningar blir magen spänd o hård oxå.

• jojojo123

Rul idag och allt såg bra ut. Vilken känsla att se den lille bebisen för första gången!! Var en liten akrobat där inne som inte ville ligga stilla :) nu har den värsta oron släppt iaf. Blev dock framflyttad några dagar. Så istället för bf den 1/11 har vi nu bf den 27/10 :)

Svar på tråden Första barnet, November-13