Inlägg från: Fjonkis |Visa alla inlägg
  • Fjonkis

Första barnet, November-13

Jag väntar första barnet i slutet på november, har bf den 27e. Är idag i vecka 7+2. Fick legigan utskrivet igår för jag bara kräks och mår skit. Mår dock mycket bättre med Medecinen. Nu kan jag i alla fall öppna kylskåpet utan att få kväljningar..

• Fjonkis
    princesspeach skrev 2013-04-13 18:33:33 följande: 
    Fjonkis: Välkommen! :) Åh vad skönt det måste kännas att kunna känna sig någorlunda "normal" iallafall  ;)  
    Tack:) Ja idag har det vart en enorm skillnad mot veckan som vart, guuud vad man uppskattar att må hyfsat jämfört med att inte ens få behålla vatten.  
    Ska åka utomlands i veckan så jag hoppas verkligen att medicinen kommer fortsätta hjälpa lika bra som den gör nu.

Är ganska rädd att få missfall också då vi med hade det i Januari. Det var iofs väldigt tidigt och magkänslan säger mig att denna lilla skrutten vill stanna i magen så det hoppas vi på :)
  • Fjonkis
    princesspeach skrev 2013-04-14 15:07:47 följande:
    Fjonkis: Samma här, hade missfall två dagar efter beräknad mensdag, så hade jag bara aldrig vart inne i en fertilitetsutredning där vi vetat exakt när vi skulle ta stickan utan väntat två dagar till så hade vi sluppit all sorg.. 
    Åh va skönt med den magkänslan! :)
    Trevligt att byta miljö lite också, håller tummarna att tabletterna fortsätter fungera för dig :)

Jag mår helt okej, tror jag.. Trött som attan och vill sova mest hela tiden men annars är det inga problem.. Bröstsmärtan har börjat avta.. Men jag vågar inte ens tänka på att det kan vara ett dåligt tecken.. ;) 
    Jag hade mitt missfall samma dag jag skulle haft mens. Det var vårat första försök och jag var så galet nyfiken så jag testade mig ett par dagar innan.
    Missfallet var nästan väntat för jag testade mig varje dag och strecket blev bara svagare och svagare.
    Jag tänker som så att om det nu skulle bli tvunget att bli missfall så är det lika bra att det blev så tidigt som det blev. Skulle det hända senare skulle jag bli förkrossad.

Månaden efter ville jag att kroppen skulle återhämta sig och jag ville ha en mens mellan försöken. 
    Sen i Mars så körde vi igen och det tog sig på direkten då också. Jag är så glad och tacksam över hur otroligt snabbt det har gått. Det hade jag aldrig trott.

Jag är också supertrött hela tiden och mina bröst ömmar knappt någonting längre heller. 

Jag vet inte om det ska bli kul att byta miljö faktiskt. Nästan lite ångest över det.
    Det är ingen sol och slappar semester. Vi ska mest gå och shoppa, jag kommer vara helt död redan vid lunch.
    Vette tusan hur man ska kunna gå ut och äta då jag fortfarande kan må väldigt illa när jag ser och känner lukten utav mat. Men men, det blir nog en kul resa i vilket fall.
  • Fjonkis
    1.
    2. KickstartMyHeart, 26 år, småland
    3.
    4.
    5. 
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna 

8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle 
    9. 
    10. Mades 29år, Ödeshög 
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna 
    12. 
    13. 
    14. 
    15. 
    16. ReggieW 27 år, Västerås 
    17. 
    18. 
    19. jenny182, 24 år, Åland, Västeråsaren 31 år, Västerås 
    20. 
    21. 
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23. Sommarhallon, 32år, Göteborg 
    24.
    25. Stampe93 19 år, Utanför Hultsfred
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27. Fjonkis   24 år, Skövde
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall 30
  • Fjonkis

Jag mår sådär. Fick lergigan utskrivet i april för jag fick inte ens behålla vatten. Nu är de slut och illamåendet känns betydligt bättre än vad det gjorde innan men jag kräks fortfarande kanske 2-3 gånger om dagen.
    Ska på ultraljud den 26 juni, längtar massor.
    Vi ska inte ta reda på kön. Jag är väldigt nyfiken och vill veta men nej, innerst inne vill jag att det blir en överraskning.

Har ganska mycket obekväma "hugg" och stickningar i livmodern, men det är väl bara så det ska vara :)

• Fjonkis
    princesspeach skrev 2013-06-07 18:20:00 följande:
    Usch vad jobbigt med illamående. Jag har varit väldigt lyckligt lottad med det och enbart haft det i sammanlagt 2 veckor. 
    Foglossningarna är det värre med, så fort jag har gjort något mer än det gamla vanliga.. Exempelvis idag en storstädning av toaletten så kan jag nu mot kvällen knappt röra mig :P  

Jag har rul den 11/6 och är idag i 17+6 :) Jag är så fruktansvärt nyfiken av mig och kommer omöjligt kunna hålla mig i 9 månader :D

Har ni fått några cravings ännu? :) 
    Måste erkänna att jag hellre spyr och mår illa än att ha så ont så man inte kan röra sig. Hoppas du blir bättre snart:)

Inga riktiga cravings som håller i sig i flera dagar men idag grät jag nästan efter en twister glass.
    Smakade gudomligt gott när jag väl fick den. Minns inte hur liten jag var när jag åt den sist. 

Förresten har jag fått en vidrig huvudvärk. Haft den i 3 dagar nu, har det nästan aldrig annars.
    Igår hjälpte det bara att lägga mig i sovrummet där man kan få det hyfsat mörkt. Det hoppas jag verkligen försvinner snart.
Svar på tråden Första barnet, November-13