Inlägg från: Stephanie 682 |Visa alla inlägg
  • Stephanie 682

Första barnet, November-13

Åh vill gärna vara med här.. Skönt när det inte är en superstor tråd för hänger inte med då. Har bf 29 nov och är i vecka 15+1. Haft illamående med massa kräkningar sen vecka 6 och sitter fortfarande kvar:/ längtar tills det är över! Har pco och åt pergotime för att få igång ägglossning, fick napp på andra försöket:) så nu väntar vi och längtar efter vårt första barn:)

• Stephanie 682

Princesspeach: Tack:) vad tråkigt att höra om att du fick missfall men grattis till den nya graviditeten. Jag är väldigt glad för pergo, vi hade försökt länge och pergo va en så enkel lösning, trodde det skulle ta mycket längre tid. Varit på ultraljud ett par gånger redan och har en väldigt livlig liten krabat i magen:) längtar till att få veta könet:) har du/vill du veta könet?

• Stephanie 682

Okej, ja det förstår jag att ni inte tackar nej till:) för mig har det varit det som gett mig kraft när jag mått så dåligt, att se den lille och att den mår bra:) längtar också till att känna den, för några dagar sen kändes det som en liten bubbla som sprack i min mage, aldrig känt nått liknande och sa det till barnmorskan och hon sa att det är så det känns i början:) väldigt tidigt dock!

• Stephanie 682

Jag läste nånstans att perioden mellan ca vecka 14-20 kallas spökveckor då dom flesta "första trimester" besvären försvinner (för dom flesta) och man inte känner några fosterrörelser förrän vecka 19-20 ca. Så man känner sig inte gravid. Själv är jag i vecka 15+4 och spyr fortfarande:/ blä!

En annan fråga, är det nån som har blodtrycksfall här? Svimmade igår och va helt borta och hade svårt att prata i flera timmar efteråt. Åkte in till akuten och dom ville inte ta en CT pga bebisen men dom sa att det antagligen berodde på blodtrycksfall och eventuellt järnbrist. Nån som upplevt detta?

Svar på tråden Första barnet, November-13