Inlägg från: Dgirl92 |Visa alla inlägg
  • Dgirl92

Första barnet, November-13

Heej!
    Hoppar in hos er här. Läst lite innan, men inte skrivit något själv.
    Är lite feg av mig!
    Men snabbt sagt, jag är 20 år och har fått vara på ett ultraljud tidigare då jag va lite orolig eftersom jag hade ett missfall innan denna, men då såg allt bra ut och är beräknad 16 November :)
    Har haft tur och inte spytt, men mått illa, men de va ett tag sen.
    Är nu i v.18 (17+0) och har UL om 2 veckor + 1 dag!
    Har börjat känna av den lilla lite, känns lite läskigt, men glad att man känner att den lever :)

• Dgirl92

Jag har känt min lilla i typ 2-3 veckor (är i v.20 nu) :)
    Den har till och med fått till hårdare sparkar än innan :)
    Va på RUL igår och allt såg jätte bra ut med min lilla bebis :) Den mådde så bra så :)
    Den fick hicka vid ett tillfälle med. De såg lite lustigt ut när hela bebisen skutta till av hickan :)

De med barn vagn. Jag har redan köpt barnvagn :)
    Men jag köpte en begangnad på blocket. Fick med den både ligg och sitt fel samt bilbarnstol med bas för tusenlappen. Den va använd för 3 barn om jag minns rätt, men nytvättad och fortfarande fräsch :)
    Hade personligen inga större krav på vagn då de är ändå något barnet växer ur fort eller vad man ska säga :)
    Vet inte vad de är för märke på vagnen :)

• Dgirl92

Jag va på inskrivning när jag va i v.7 eller 8, minns inte riktigt!
    Sedan fick jag göra ett UL i v.12 för att se att barnet levde (hade ett missfall precis innan de nämligen) och då tog dom prover med.
    Sedan nu i v.20 RUL, samt att jag bad om att kolla blodtryck och järnvärden för säkerhetsskull.
    Ska till BM nästa vecka igen men då p g a att jag byter ställe för att jag flyttade!

• Dgirl92

Här är det egentligen också bara RUL va jag uppfattat det som, men man kan få göra ett tidigare UL om man haft komplikationer innan eller i mitt fall ett missfall innan för att man är ju lite mer nervös och rädd eller så och de är väl mest för att lugna ner den blivande mamman tror jag.
    Annars bara RUL här med och de runt v.20.

• Dgirl92

Fick också lyssna på ett tickande hjärta idag :D
    Helt lycklig! Slog 150 slag/min om jag förstod de rätt och de va helt normalt ^^
    Lycklig man blir :D

• Dgirl92

Kråkflickan:

Svar på dina små frågor tänkte jag :)
    v.21 är jag i nu och därmed beräknad 16 November. Jag har känt sparkar eller jag känner den lilla dagligen.
    Riktigt häftigt. Men kan vara jobbigt om man vill äta och något sparkar i magen :P
    Men jag är lika glad varje gång jag känner den :)

• Dgirl92

Jag har inga foglossningar än och ingen mjölk som läcker här :)
    Dock har jag ont i ryggen mellan varven. Vissa dagar mer och andra mindre.
    Något jag kom att tänka på idag är, är det någon som gör någon sorts träning eller så?
    Kan vara enklaste träningen som att ta promenad eller så. Är nyfiken då jag vet att min bm har frågat mig de och pratat om de :)

• Dgirl92

Jag försöker ta promenader och försöker även göra gravid yoga från en skiva som min mamma va vänlig att ge mig :)
    Jobbigt med Yoga ibland, men man mår bättre, i alla fall jag :)

Inga bristningar på magen än, men lite lite (som kommer försvinna och bleka sen) vid rumpan, början lår.
    Smörjer magen, brösten och även nu där jag redan fått lite lite bristningar och de har blivit bättre och har inte blivit mer heller :) Olivolja använder jag då :)

• Dgirl92

Olja är nästan det bästa du kan ge huden så sätt.
    Tror även att det finns specifika krämer eller oljor till just gravida, men har inte kollat så noga då jag tycker olja är det bästa och inte allt för dyrt heller.
    Finns ju ingen garanti att man slipper bristningar även om man smörjer beroende på hur snabbt magen växer, men jag är övertygad om att det i alla fall gör att det inte blir lika mkt (eller inget alls).
    Smörjer man sig så blir huden smidigare så :)

• Dgirl92

Jag har ganska mycket som man behöver tror jag samtidigt som de känns som om det är massa kvar.
    Men har en spjälsäng, har vagn, bilbarnstol och en hel del kläder i olika storlekar.
    Kläderna har jag fått ganska mycket och va i Tyksland hos släktingar nyligen som resulterade massa kläder :)
    Men har inget till skötbord eller sånt än :)
    Sen är det mer småpill kvar hos mig skulle jag säga :) Väntar med de sista för det är inte bråttom än :)
    Tänkte handla in sista september/oktober :)

97 dagar kvar:)

• Dgirl92

Håller tummarna för dig Mades att allt blir bra!
    Hoppas du kan få några andetag mellan all oro Glad

• Dgirl92

Grattis Mades!!

Vaknar minst 1 gång per natt här!
    Ibland två gånger med och det har även hänt att jag varit vaken i någon timma innan jag kunnat somna om.
    Om jag lyckas somna om så behöver jag bara kissa och dricka lite.
    Men om jag är vaken måste jag äta något :P
    Idag vaknade jag dock så tidigt på morgonen (06:20) så att jag inte kunde somna om igen -.-
    Sedan har jag lyckats åka på en förkylning som känns som en riktigt mans förkylning xD
    Och känner mig lika smidig som en fet flodhäst!

• Dgirl92

9 dagar kvar till BF idag här! Så ingen bebis än!
    Har sammandragningar endast, men inga förvärkar eller värkar eller något som skulle tyda på att en förlossning är på g eller så!

• Dgirl92
    josefyyyn skrev 2013-11-29 22:24:18 följande:

Grattis! :) på mitt BF datum haha. Vår lilla Tilia kikade ut den 23, 3800g och 53cm lång.
    Grattis till dig med ;) Hade själv BF 16 så blev bara 2 dagar över tiden :)
Svar på tråden Första barnet, November-13