Stephanie 682 skrev 2013-06-11 10:28:18 följande:
Jag läste nånstans att perioden mellan ca vecka 14-20 kallas spökveckor då dom flesta "första trimester" besvären försvinner (för dom flesta) och man inte känner några fosterrörelser förrän vecka 19-20 ca. Så man känner sig inte gravid. Själv är jag i vecka 15+4 och spyr fortfarande:/ blä!
En annan fråga, är det nån som har blodtrycksfall här? Svimmade igår och va helt borta och hade svårt att prata i flera timmar efteråt. Åkte in till akuten och dom ville inte ta en CT pga bebisen men dom sa att det antagligen berodde på blodtrycksfall och eventuellt järnbrist. Nån som upplevt detta?
Jag har lite lågt blodtryck, men det har jag alltid haft. Jag "halv-svimmar" ofta men inte så att jag tappar medvetandet. Vad gjorde du när du svimmade?
Jag tror förresten att jag känt lite fosterrörelser, men det var för några dagar sedan (då 15+1) och har inte känt det igen så antar att det kanske bara var massa nervryckningar i magen eller något under dagen (kände det fyra olika gånger...).
princesspeach skrev 2013-06-11 23:10:26 följande:
Glömde förresten skriva en jobbig sak:
När vi kom ut ur det lilla ultraljudsrummet så gick sambon med en hel remsa i handen av bilder och jag reagerade direkt på ett ungt par som satt i en soffa utanför och var helt förstörda och grät. Och då fick jag riktigt ont i hjärtat och skyndade mig ut ur dörren för att kunna glädjas utan att dom behövde se det.
Jag kan bara spekulera i varför dom satt där men jag kan tänka mig att det knappast hade med att de fått reda på att det var "fel" kön på barnet..
Riktigt hemskt och tragiskt och jag kan inte ens föreställa mig smärtan.
Samtidigt, innan vi gick in möttes vi av en nästan alldeles nykläckt liten plutt på kanske max en veckas ålder. Det var helt underbart och ljuvligt!
Först, grattis till er:) Usch så hemskt för det stackars paret! Jag är lite halvt förberedd på ett sådant besked... Jag vågar liksom inte ta ut någon glädje i förskott. Ibland är det drygt att vara en sån som "inte tror på nått förs man får se det med egna ögon":P