• Molly

Första barnet, November-13

Hej! Jag tänkte hoppa in här om det är okej. Väntar första barnet 10 november enligt mina beräkningar. Är så sjukt nervös för att allt inte ska gå vägen, barnet är efterlängtat.

Enda symtomen jag har är att jag är illamående på morgonen. Har aldrig varit mycket av en frukostmänniska men nu känns det som att jag avlider om jag inte får frukost. Sedan lägger sig illamåendet och resten av dagen mår jag oförskämt bra. Knappt så man tror att det verkligen är ett knyte i magen.

Inskrivningssamtal idag. Eftersom vi inte har berättat för någon än så är det här första gången vi kommer prata med någon att vi ska ha barn. Förhoppningsvis kommer allt gå bra. Vi har bestämt att vi ska börja berätta nästa helg när vi får besök av nära.

• Molly

Tack!
    Nu efter inskrivning känns det redan lite mer verkligt. Nu är det bara att vänta cirka sju veckor till ultraljudet. Lång väntan! Vill göra det redan nu.

• Molly

På semestern kommer det definitivt bli ett besök på GeKås. Planerar att plugga på vad saker och ting kostar innan dess. Det är lätt att tro att allt är jättebilligt på GeKås fast det inte är det. Bara för att det är GeKås köper man det och tror att man gör ett fynd!

• Molly

Jag har också börjat titta på vagn. Fortfarande i valet och kvalet om man ska köpa ny eller begagnad.

Vi har för tillfället fastnat för Brio Smile. Jag tycker att den är fin, liten och smidig, lätt att packa ihop i bilen och samtidigt bra pris. Jag har inte hittat några begagnade Smile, de är väl för nya. Kul att köpa ny vagn:)

• Molly

Jag håller med dig Princess, att det är så svårt att välja. Det känns så avgörande. Just därför har jag varit inne på att köpa begagnat. Då kan man köpa en billig och testa, skulle det inte kännas rätt så kan man sälja den och köpa en annan.

Vad kul att höra att din kompis är nöjd med Smile. Jag har en sedanbil och vill gärna ha en mindre vagn så jag slipper köpa ny bil också. Emmaljunga känns i största laget.

• Molly

Precis som Västeråsare känner jag bebisen på kvällarna, men det är mer att han rör sig mycket inte att han sparkar.

Jag längtar till de rejäla sparkarna som känns utanpå magen. Maken längtar också till han kan känna bebisen. Jag är i vecka 21, känns som att det bara är dagar kvar innan det kommer kännas utanpå.

• Molly

Jag har varit en gång hos bm i v 12 för inskrivning, blodprov och hälsosamtal. Nästa gång är i v 24.

• Molly

Jag har inte fått lyssna på hjärtljud, kanske v 24. Efter 24 tror jag det är ganska ofta. Jag tycker också att det känns lite med bara ett UL, borde vara ett lite senare också tycker jag. Inte bara i v 18 som vi har.

• Molly

Grattis Mades. Roligt att höra att det fick bra. Hoppas ni snart får åka hem!

Svar på tråden Första barnet, November-13