Inlägg från: Västeråsare |Visa alla inlägg
  • Västeråsare

Första barnet, November-13

November Kalender

princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle.  Mades 29år  ödeshög Västeråsaren- 14/11 - 31 år- västerås Magnoliaa  26 år - Lund, misstänkt 23år - Norrköping Annvy 31 år - Sundsvall
  • Västeråsare
    princesspeach skrev 2013-04-07 08:11:11 följande:
    Åh va roligt att vi blir fler! Har ni berättat för anhöriga än?

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon. Sen har jag berättat för mina närmsta vänner. Det är dessa som vi skulle prata med om ett ev. missfall eller liknande om och söka tröst eller stöd hos. Väntar med att berätta för andra innan v. 12-15  som det känns nu.
  • Västeråsare
    Annvy skrev 2013-04-07 11:11:26 följande:
    Mina föräldrar, min bästa vän och min sambos bästa vän vet. Ingen annan kommer få veta förrän jag känner mig trygg med situationen.
    Jag är fortfarande lite halvchockad. Hade halvt om halvt lyckats stuva undan drömmen om att bli mamma, men nu sitter jag här med inte mindre än 5 positiva grav-test. Jag har dock inga märkbara symptom alls, vilket jag nog skulle behöva för att få det hela att gå in i min skalle.

Kan förstå hur du känner. Jag har lite symptom men kan fortfarande inte ta in det. Min sambo tycker jag är helt knäpp haha. Funderar på att göra ett VUL för att hjälpa till att fatta att detta händer.
  • Västeråsare
    ReggieW skrev 2013-04-08 10:35:52 följande:
    Roligt att se så många novemberbebisar! Hoppas att det går bra för alla! Jag har bara mått illa, inte alls så farligt. Till en början hade jag även lite växtvärk... Dock kommer jag inte känna mig helt säkert på att det är nått där inne förrän jag får höra ett litet hjärtljud :)

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år - Visby/Eskilstuna
    7.
    8. Niianne 33år, Västra götaland
    9.
    10. princesspeach 25år - Gävle
    Mades 29år ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år Eskilstuna 
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år- västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år - från Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år - Lund, 
    misstänkt 23år - Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år - Sundsvall
    30.
    Vad kul med en till Västeråsare :) Vi ligger nära i datum också ju!
  • Västeråsare
    Annvy skrev 2013-04-13 12:42:00 följande:
    Gaaah! Det ska inte vara tillåtet att vara så här orolig!
    Har tidigare haft lätt rosa flytningar och inte bekymrat mig om det, men inatt kom ordentlig skvätt blod i samband med mensliknande smärtor. Har ringt 1177 och det är tydligen bara att vänta och se... Ska ta kontakt med min barnmorska efter helgen.

Usch vad jobbigt! Hoppas att allt är bra!
  • Västeråsare
    Annvy skrev 2013-04-15 20:59:51 följande:
    Har inte blött mera sedan den natten, men har fortfarande brunaktiga flytningar emellanåt. Har fått tid för VUL imorgon, så vi får se hur det står till där inne. Är sjukt nervös och kommer mig inte för att göra något vettigt alls. Törs inte göra mycket heller. Vill knappt gå ut med hunden.

Blev tvungen att berätta för chefen i helgen också, då jag har en hel del tunga lyft i jobbet och vägrade riskera något efter blödningen. Usch, det samtalet ville jag ju inte ta redan nu... Möttes dock med stor förståelse och uppmuntrande ord :)

Annars mår jag fortsatt oförskämt bra. Småhungrig hela tiden, lätt ömmande bröst och ett hyperkänsligt luktsinne, men inget illamående. Inga symtom som bekräftar att man har ett litet kryp i sig som ska parasitera kroppen fram till slutet av november.

Håller tummarna att allt ser bra ut på ert VUL imorgon!
  • Västeråsare
    Annvy skrev 2013-04-17 00:51:15 följande:
    Puuh... Då var VUL gjort och allt såg helt normalt ut. Blödningarna kom sig av känsliga slemhinnor. Gynekologen behövde bara sätta instrumenten på plats, så började jag blöda från livmodertappens yta.
    Fick se ett pickande hjärta! Underbart!!! "Krypet" lever och mår bra så långt <3
    Fick såklart ett nytt datum för BF också och egentligen ska jag inte hänga kvar i den här tråden, men lär nog göra det ändå :) Jag är i vecka 6+5 nu och BF bör då bli 6e december.

Tack för tummarna :)
    Vad skönt ! :)
  • Västeråsare
    Molly skrev 2013-04-17 05:35:21 följande:
    Hej! Jag tänkte hoppa in här om det är okej. Väntar första barnet 10 november enligt mina beräkningar. Är så sjukt nervös för att allt inte ska gå vägen, barnet är efterlängtat.

Enda symtomen jag har är att jag är illamående på morgonen. Har aldrig varit mycket av en frukostmänniska men nu känns det som att jag avlider om jag inte får frukost. Sedan lägger sig illamåendet och resten av dagen mår jag oförskämt bra. Knappt så man tror att det verkligen är ett knyte i magen.

Inskrivningssamtal idag. Eftersom vi inte har berättat för någon än så är det här första gången vi kommer prata med någon att vi ska ha barn. Förhoppningsvis kommer allt gå bra. Vi har bestämt att vi ska börja berätta nästa helg när vi får besök av nära.

Hej och välkommen Molly :) Då blir inskrivningsassamtalet väldigt speciellt för er :)
  • Västeråsare
    Snuttens skrev 2013-04-17 21:45:48 följande:
    Hej! Detta verkar vara en trevlig tråd som jag hoppas att också jag kan hoppa in i! :D

Jag har BF 22 November. Gravid med första barnet. Blev gravid efter 7 månaders försök. Just nu är jag i vecka 9 (v8+4), någon annan som ligger i närheten och vill följas åt?  

På mitt inskrivningsamtal sa barnmorskan 13-20 nov. Sen kan ju det datumet komma att ändras efter man gjort ul bla. Jag är idag i vecka 10 (9+6).
  • Västeråsare
    princesspeach skrev 2013-04-17 22:03:07 följande:
    Och mitt BF är den 10 november, så välkommen hit! :D

Här kan vi alla samlas och snacka om lyckan, rädslan, smärtorna och allt som hör till en graviditet ;) Någon som har börjat fundera på vagn och sånt än? 
    Jag skulle kunna handla hur mycket som helst typ :) men har inte tänkt att köpa nått innan det gått mins 12 veckor. Vagn har vi kommit fram till att vi köper begagnat. Känns onödigt att lägga ut en förmögenhet på det.
Svar på tråden Första barnet, November-13