Inlägg från: josefyyyn |Visa alla inlägg
  • josefyyyn

Första barnet, November-13

Hej! Jag vill också följas åt, har bf 18/11 :) Är 20 år och bor i Kalmar. Var på ultraljud den 8 maj och det kändes helt overkligt att det faltiskt ligger en liten sprattlande bebbe där inne. Så fantastiskt! Längtar så tills jag kan känna av den lille eller lilla ;)

Stampe93 skrev 2013-05-17 02:13:24 följande:
    Raderar mig själv från listan.. var på ultraljud i onsdags och fick reda på att ja fått missfall :( skulle varit i vecka 12+1 men visa sig att graviditeten stannade troligen upp vid vecka 6-7 för fostersäcken var tom samt bara runt 2 cm stor.  ;(

Beklagar! :( Hade också missfall för inte alls längesen.. Ta hand om dig tjejen (Skriver från mobil så det kanske blir lite rörigt, ledsen för det)
  • josefyyyn
    jojojo123 skrev 2013-05-24 10:43:12 följande:
    Jag ska på rul på tisdag den 28. Och jag oroar mig oxå för att dom ska hitta något fel. Men tänker samtidigt att om det hade varit något fel så hade det ju inte gått så långt som det gjort nu. Och jag känner ju faktiskt ytte pytte små rörelser inne i magen ibland :) och nu kan jag inte dölja magen längre. En liten go kula har det blivit. Någon mer som har känt någon liten rörelse?
    Jag kände av en liten puff igår! Dock är jag bara i vecka 15 men jag är helt säker på att det var bebisen :)
    Vilken fantastiskt känsla! 
  • josefyyyn
    princesspeach skrev 2013-05-24 18:22:32 följande:
    Åh jag längtar tills jag börjar känna något! Är det sant att man direkt känner och är helt säker på att det är bebisen och inte nånting annat som ger ifrån sig? :) 

Alltså direkt när jag kändet det så utbrast jag förvånat till killen 'jag kände bebisen!' SEN började jag tänka efter om det verkligen var det. Och jag kan inte komma på något annat det kunnat vara, det var precis vid livmodern och där har jag aldrig känt av tarmarna röra sig, inte ens innan jag blev gravid dvs. Inte på det sättet i alla fall! Och då har jag ändå en väldigt orolig mage som gärna bubblar lite här och där. Jag tror man vet lite så där innerst inne när det väl är bebben, jag blev väldigt förvånad! Kan säkert dröja ett tag tills nästa kick.. Längtar till man kan känna regelbundna små rörelser :)
  • josefyyyn
    jojojo123 skrev 2013-05-26 15:47:48 följande:
    Eller så är det sammandragningar. Jag får sammandragningar när jag anstränger mig för mycket. Enligt bm är det ingen fara iaf. Bara det att man ska dra ner på tempot. Men om det är sammandragningar blir magen spänd o hård oxå.

Ja fy, fick första sammandragningen häromnatten, blev livrädd. Trodde det kom mycket senare i graviditeten, därför visste jag inte ett smack om det! Efter det har jag varit öm i livmodern samt haft som hugg i livmodern/underlivet. Obehagligt..
  • josefyyyn
    Västeråsare skrev 2013-05-28 21:11:52 följande:
    köpte en doppler idag och det ända jag och min sambo gjort senaste timmen är att sitta och lyssna på lillfis hjärtslag <3. Det var dock faktiskt svårt att hitta rätt i början. Rekommenderar verkligen det, doppler på teknikmagasinet för 400kr och extra gel från apoteket då man får en jätteliten tub i doplerkartongen... Vet inte vilken vecka man ska kunna höra ifrån. Jag är 15+0 idag,dvs v16.

Åh vad mysigt! Jag och killen köpte också en doppler idag, till min stora förvåning hittade jag hjärtljuden direkt. Men sen fick jag leta en stund för då hade bebben flyttat sig :) vilken härlig känsla att höra den lilles små hjärtslag! Är i 15+2.
  • josefyyyn
    princesspeach skrev 2013-05-30 19:23:12 följande:
    Åh jag har funderat på att införskaffa mig en doppler men har liksom inte tagit mig för när man har läst att det vid för mycket användning kan vara skadligt för barnet och då vet jag inte om det är värt att skaffa en om man inte bör använda den så ofta? Samtidigt måste det ju vara en otrolig känsla att få höra.. :) Är det någon av er som fått en gravidkula ännu? Jag själv är lite småtjock sen innan men idag sa mina kollegor att nog minsann syns det, för nu putar det mer än nånsin ;)  Har ni gått upp mycket i vikt? 

Max 2 gånger om dagen har jag hört men vi kommer HÖGST lyssna 2 gånger i veckan för säkerhets skull :) Jag tycket det var helt klart värt 400kr men samtidigt kan det ju vara svårt att hitta hjärtljuden ibland och skapa oro så vi var ändå lite 50/50 på om vi verkligen skulle köpa.. Här putar det också! Tror dock fortfarande det är lite svårt för ovetande folk att veta om det är bebismage eller om jag bara är lite småtjock ;) Har gått upp cirka 3-4 kg, du själv? :)
  • josefyyyn

Igår hade jag en riktigt liten vild bebis i magen, så mycket har jag aldrig känt av den innan
    Hur känns det för er när/om ni känner er bebis?

Jag tyckte det kändes typ som ett lillfinger petade inifrån lite här och där i mitten av livmodern.
    Det kändes så härligt och obehagligt på samma gång, antar att det är för att fossingarna och benen är så pytteyttesmå än. Drömmer

• josefyyyn

Idag var vi på RUL, allt såg jättefint ut och vi väntar en liten flicka! Känns helt fantastiskt :) hon är en liten nattuggla, runt 22-23 sparkas det friskt i magen. Sambon har dock inte känt något än, är i vecka 19+2 idag.

• josefyyyn
    princesspeach skrev 2013-07-02 16:08:29 följande:
    Längtar själv efter nästa besök hos BM som inte sker förrän 22 juli, då får jag förhoppningsvis lyssna på hjärtat :) Igårkväll beställde vi hem en vagn *pirrig* Det blev en Brio Smile med både ligg, sitt och ett babyskydd! Har en väninna som har vagnen och är skitnöjd och jag vart så nojig över om jag kommer hitta någon begagnad att vi såg till att köpa en ny bara för det :P Häromdagen inhandlade vi även första filten till bebisen som jag fullkomligt äääälskar:   

Vilken mysig filt!! Jättefin. Har du lust att dela med dig om vart du köpt den?
  • josefyyyn

10 dagar till bf, lättare förvärkar till och från sen tre veckor tillbaka.. nu oftare och längre stunder. Hoppashoppashoppas det är på g! Men säkert bara liten som retas lite :(

• josefyyyn
    Dgirl92 skrev 2013-11-29 20:50:03 följande:
    Födde min dotter 18 November! 50 cm och 3422 gram!

Grattis! :) på mitt BF datum haha. Vår lilla Tilia kikade ut den 23, 3800g och 53cm lång.
Svar på tråden Första barnet, November-13