Inlägg från: Västeråsare |Visa alla inlägg
  • Västeråsare

Första barnet, November-13

Snuttens skrev 2013-04-18 17:53:10 följande:
    För mig blir det inget November-barn som jag hade hoppats. Det var ett missfall. Önskar er alla lycka till, hoppas att det alla blir lyckade graviditeter! 

Jättetrist att höra! Hoppas att ni snart har en ny lill-fis i magen som allt går bra med :)
  • Västeråsare
    Sommarhallon skrev 2013-04-21 15:54:27 följande:

Mår bra, nästan för bra... Lite illamående men inte så att man varit besvärad av det. Ömma bröst och svullen mage. Idag haft lite ilningar på ena sidan som kommer och går. Närmare ljumsken, känns för långt ned för att vara utomkveds men vad vet jag.. Någon som haft liknande? Försöker tänka positivt.. Vila lite extra. Bara några dagar kvar nu.
    Mycket nyfiken om det finns ett litet liv... Även hur långt det kan vara, om de egna misstankarna kan stämma

hur har ni andra det?

Jag har en konstig känsla vid vänstra ljumsken då och då. Känns "pulserande" på ett konstigt sätt... inge annat konstigt, inge ont, inge blödning...
  • Västeråsare
    princesspeach skrev 2013-04-22 07:19:53 följande:
    Idag ska vi på ultraljud som min fertilitetsläkare erbjöd efter att vi var där i v8.. :) Idag kliver vi in i v12 så nu hoppas jag verkligen att allt ser bra ut.. 
    Vad kul :)
  • Västeråsare
    princesspeach skrev 2013-04-22 14:11:51 följande:
    Tillbaka från ultraljudet och allt såg bara bra ut, blev framflyttad 2 dagar så nu är BF den 8 november. :) 

Nu är det dags för mig att släppa min oro och njuuuta av graviditeten. Speciellt så lyckligt lottad som jag är utan några "värre" krämpor mer än tarmfunktionen :D

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Och hur mår er partner? :D 

Vad kul, grattis :)
  • Västeråsare

Jag är sjukt lättretlig! Blir verkligen ilsken för ingenting. Det värsta är ju att jag bara några min senare känner själv att va fan hålle rja gpå med men i stundens hetta  exploderar jag. 12+0 imorgon och privat ultra ljud på fredag.

• Västeråsare

Ja det är jätteskönt att tagit sig till dessa 12 veckor eftersom jag varit orolig mer eller mindre hela tiden sen jag plussade. Fast nu känns ultra ljudet större igentligen som sker på 12+1. Då får man ju förhoppnignsvis höra att allt ser ok ut än att bara ha dessa 12 veckor att utgå ifrån att allt är ok (inga blödningar elle värk tänker jag).

• Västeråsare

Gjorde privat ultraljud igår hos mama mia kista. Var i 12+1. Helt fantastiskt att se lillfis och höra att allt ser bra ut. Hon flytta mig fem dagar bakåt så idag är det 11+4 och19 nov är det nya datumet.

• Västeråsare

Varit och tagit alla prover. Ska lämna ett extra blodprov för att kolla blodsockret då jag är supertörstig och kissar hela tiden.  Barnmorskan tyckte det var lite tidigt för att man ska behöva springa på toa hela tiden samt reagerade på att jag är så törstig. Oroar mig inte speciellt mycket känner jag. Harmäven beställt tid nu för rutin ultraljudet, 13 juni blev det. Känns som en hel evighet bort.

• Västeråsare

1.
    2.
    3.
    4.
    5. 
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna 
    12.
    13.
    14. 
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland, Västeråsaren 31 år, Västerås  
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23. Sommarhallon, 32år, Göteborg
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall 30.

Uppdaterade listan då jag blev bakåtflyttad fem dagar efter min ultraljud.  

• Västeråsare
    Stampe93 skrev 2013-05-17 02:13:24 följande:
    Raderar mig själv från listan.. var på ultraljud i onsdags och fick reda på att ja fått missfall :(
    skulle varit i vecka 12+1 men visa sig att graviditeten stannade troligen upp vid vecka 6-7 för fostersäcken var tom samt bara runt 2 cm stor.  ;(

Det var tråkigt att höra :(
Svar på tråden Första barnet, November-13