• Mades

Första barnet, November-13

Välkommen Noiir :) Jag är i dag i v 23 + 5 och har med en livlig tjej och det härligaste man kan var med om. Har ska på ultraljud om 1 v för att se att allt växer som det ska :) ska bli så skönt att se henne. Om allt ser bra ut ska sambon och jag börja köpa saker :)

• Mades

Vilket liv hon för kan jag berätta för er. Jag kan känna hur hon ligger och sparkar galet när jag lägger mig ner super mysigt :) på torsdag ska vi in och se hur mycket hon har växt och allt ser ut som det ska längtar :)

• Mades

I går var jag och titta på våran lilla tös är i v 25 och allt såg jätte bra ut hon håller sin kurva och väger 670g i deras mätningar :) hjärtat slog 150 helt normalt :) om 2 v ska vi till baka och titta på henne igen då ska hon nog väga 800g iallafall :)de blir bara stötte nu tjejer :)

• Mades

fick veta iger av min läkare att jag kommer att bli igångsatt i vecka 38 då min kropp inte behöver ta mer stryk. så den 31 oktober är jag i v38 blir nog endå ett november barn kanske

• Mades

Jag har högt blodtryck och tar sprutor för något jag inte riktigt varför men de hjälper mot havenskapsförgiftnig. Förlora min först i v 26 så min milstolpe för mig sj är i morgon den 3 augusti :) så därför ska de starta mig då för den sista tiden ligger igentligen bara bebis och väntar ;) jo härligt att veta på ett ungefär kan ju bli tidigare om jag har otur med min kropp men det får vi ju inte hoppas..

• Mades

hej allt är bra med oss titta på tjejen i dag och fick veta att hon följer sin kurva =) hon väger 940g och jag är i dag i v 27

• Mades

i dag var vi på förlossningen mina värden har blivit sämre så fick komma in och ta prover man kan ju säga att de jobbar ju inte snabbt hihih från 8-15 fick vi vara där tills de kunde säga att jag kunde åka hem och käka vätske drivande. Skönt att komma hem men nu känns det att jag kommer ha en bebis i handen om sådär 6-10v de kommer inte vänta längre vem vet kanske har det om 2 v :/ inget jag skulle vilja än faktiskt. Nu får man börja packa en väska de lägger nog in mig snart har ingen större lust att ligga inne i 6v men om jag ska må bra så är det vell bättre :)

• Mades

Inskriven från igår :/ men det är det värt det nu ska man ju fixa med studier och försäkringskassan :( men ett måste.

• Mades

hej alla jag får nog vara kvar tills det är dags.. som detlåter på barnläkarna. kan ju säga att alla säger att det kommer gå bra men orolig är man är ju bara i v 28+3

• Mades

Hej alla imorgon blir det av kejsarsnitt. Min kropp vägrar att jobba med mig tyvärr alla säger att det kommer gå bra för hon är så stor nu. Å det vill jag med hoppas på då klart :) nervös och bryter ihopp vart och annat vill ju ha henne i min famn levande och hoppningsvis frisk :)

• Mades

Vet inte vad jag har skrivit längre men kan berätta att min lilla tjej 880g 34cm lång kom ut den 30 aug kl 13.02 vi får vara kvar på sjukhuset tills vi kan ta med henne hem det kan ju ta 7v till om vi har otur men hon är så frisk att vi kanske kommer hem tidigare =)

• Mades

Tack :) allt går framåt vila nu er alla för sen blir det inte mycket med det. Våran är lugn nu och vi har ju koll på henne dygnet runt fast det känns inte riktigt som man är utvilad ordentligt iallafall när man får sova en hel natt. När ni har fått så är det viktigt med egentlig kan jag säga har aldrig tänkt på det innan men så skönt att bara vara med dottern själv eller att gå ifrån pappa med dotter även bara det är för 20 min ;)

• Mades

Hej hur går det för alla? efter ett antal veckor på sjukhuset så börjar vi se ljuset i tunneln. I måndags fick vi vetat att vi får antingen åka hem till helgen eller nästa vecka =)

• Mades
    Västeråsare skrev 2013-11-21 02:27:10 följande:
    Födde vår underbara kille 2 min in på bf dagen. 3068g o 49cm.

Grattis =)
Svar på tråden Första barnet, November-13