Inlägg från: Västeråsare |Visa alla inlägg
  • Västeråsare

Första barnet, November-13

misstänkt skrev 2013-05-18 01:34:26 följande:
    Beklagar, :( 

Jag har heller inga roliga nyheter.. Var på UL idag och kub-testet visade en hög risk för trisomi 18. Ska göra fostervattenprov om 3 (!?) veckor så måste alltså gå i ca 1månad innan vi kan få svar på om vi måste abortera bebis.. Därmed kommer jag troligtvis inte vara aktiv här tills jag fått ett svar, hoppas det går bra för er alla! Återkommer när vi fått svar på provet... 
    Vad jobbigt att behöva vänta så länge på att få göra fostervattensprovet! Man skulle kunna tycka att man borde få göra det ganska omgående. Jag håller tummarna för dig att allt ser bra ut på provet!
  • Västeråsare

köpte en doppler idag och det ända jag och min sambo gjort senaste timmen är att sitta och lyssna på lillfis hjärtslag <3. Det var dock faktiskt svårt att hitta rätt i början. Rekommenderar verkligen det, doppler på teknikmagasinet för 400kr och extra gel från apoteket då man får en jätteliten tub i doplerkartongen... Vet inte vilken vecka man ska kunna höra ifrån. Jag är 15+0 idag,dvs v16.

• Västeråsare

17+0  imorgon. Tiden går snigelsakta just nu tycker jag. Ultraljud om 10 dagar :) HELT inställd på kille av nån anledning, sambon med så det ska bli kul och se om det stämmer eller inte.  Börjar synas på magen lite men kan välja att framhäva eller dölja med kläder beroende på vad jag vill... Avslöjat för släkten för typ en vecka sen som inte hade en aning och inte kunnat se det på mig, iaf inte sagt  nått.

• Västeråsare
    ReggieW skrev 2013-06-07 21:46:54 följande:
    Jag hade en liten blödning imorse och fick komma in till kvinnokliniken för att kolla att allt var okej. Allt va jätte bra med båda bebisarna! Japp idag fick vi reda på att vi ska ha tvillingar, känns helt galet och är fortfarande lite i chock men det ska nog gå bra :)

Oj viken överraskning! Vad kul :)
  • Västeråsare
    jenny182 skrev 2013-06-10 20:44:20 följande:
    Välkommen Trixcanfix :)

Jag börjar bli lite orolig.. :O Alltså inte att det ska visa tom mage, jag ska på 3e UL imorgon, alltså det i vecka 18, men jag har ju knappt nå graviditetssymptom och känner ingenting i övrigt så nu börjar jag stressa upp mig att det skulle  ha hänt nånting. Lite förvånad själv faktiskt för jag brukar inte stressa upp mig i onödan, men hoppas så att allting ser ut som det ska!

Har också fått hem min doppler på posten idag, hörde nog hjärtljud men jag tyckte de var för långsamma för att va bebisens så jag funderar om det var mitt eget jag hörde, alltså jag läste att man kan höra sin egen puls.
    Har ni nå tips på hur jag ska hitta?

Jag har längtat massor till RUL och nu när det är två dagar bort har jag värsta skräcken och drömt mardrömmar om att allt är fel med lill-fis... Har inte mycket symptom jag heller men kissar som f*n och spydde av doften då jag skulle plocka upp hundens nr 2 haha:) sjukt pinsamt var det!

Du kan höra din egen puls med dopplern! Ett tips är att kolla på youtube så får du en uppfattning om hur barnets hjärta låter. Det slår mycket fortare än ditt. Annars så gäller det bara att ha tålamod om du inte hittar. Ibland håller jag dopplern på samma ställe och så dyker det upp av sig då lill-fis rör sig eller så får man metodiskt söka av. Jag har faktiskt inte hittat varje gång! Sätt dopplern på ditt eget hjärta. Vinkla dopplern får att se hur du ska hålla den för att höra som bäst.  
  • Västeråsare

UL imorgon i 17+2. Har längtat och tyckt att tiden gått snigelsakta men desto närmre dagen desto mer olustiga känslor. Drömt mardrömmar senaste nätterna att  bebis dött eller har grava skador.  Kommer vara sjukt nervös imorgon! Har dock inte haft nå magont/blödningar etc så jag håller tummarna att oddsen är med oss. Ska bli sjukt kul att få reda på könet. Anti-klimax om lill-fis ligger dumt till så de inte kan se. Helt inställd på en kille då man på sambons sida mer eller mindre bara fått killar.

• Västeråsare

Varit på ultraljudet idag <3. Allt såg jättebra ut med lillfis så nu kan jag slappna av! Blev bakåtflyttad 2 dagar så det är 17+0 idag. Hon kunde säga att till 90% väntar vi en kille vilket vi varit bombsäkra på sen vi plussa <3<3<3<3

• Västeråsare

För mig blir det 19+0 på torsdag. Känner nu lill-fis, mest på kvällarna. Han snurrar runt och har sig, tror inte det är rena sparkar jag känner.

• Västeråsare

Första besöket v 8-info enbart

andra ca v12- alla prover

Tredje imorgon v 19-vet inte vad jag ska göra   men kanske får papper till försäkringskassan iaf.

• Västeråsare

Min barnmorska förklarade för mig att hon gillar att ha flera kontroller än vad landstinget rekommenderar, framförallt med förstfödeskor. Fick kolla vikt och blodtryck idag och lyssna på hjärtljud. Allt var ok men hon tyckte att bäbis hjärtljud skulle gå ner lite medan jag låg på britsen och vila vilket de inte gjorde så jag fick lämna infektionsprover och ska tillbaka idag och lyssna igen. Hon försäkra mig minst tio ggr att hon inte är speciellt bekymrad så det är inte jag heller. Bonus att få lyssna igen idag istället!

• Västeråsare
    kråkflickan skrev 2013-07-06 04:32:50 följande:
    va roligt att höra :) igår kännde jag av två bubblor som sprack så tror det va barnet :) längtar till man kan känna med handen så sambon kan va med på detta också :) är det någon mer som har problem med att sova? vaknar jätte tidigt på morgonen även fasr jag går o lägger mig vid halv tolv.. :/ såg att ni kollat barnvagn, emmaljunga kombi blir det här med :)

Jag har varit kvällspigg i hela mitt liv men fick en period på ett par veckor då jag var löjligt morgonpigg. Sen vände det igen...
  • Västeråsare

Full rulle i magen och nu kan vi känna bara genom att lägga en hand på magen oftast!

Haft ett par tuffa dagar med värk av ligamenten i magen och har haft svårt att röra mig hemma men nu känns det bättre igen.  

Svar på tråden Första barnet, November-13