jenny182 skrev 2013-06-10 20:44:20 följande:
Välkommen
Trixcanfix :)
Jag börjar bli lite orolig.. :O Alltså inte att det ska visa tom mage, jag ska på 3e UL imorgon, alltså det i vecka 18, men jag har ju knappt nå graviditetssymptom och känner ingenting i övrigt så nu börjar jag stressa upp mig att det skulle ha hänt nånting. Lite förvånad själv faktiskt för jag brukar inte stressa upp mig i onödan, men hoppas så att allting ser ut som det ska!
Har också fått hem min doppler på posten idag, hörde nog hjärtljud men jag tyckte de var för långsamma för att va bebisens så jag funderar om det var mitt eget jag hörde, alltså jag läste att man kan höra sin egen puls.
Har ni nå tips på hur jag ska hitta?
Jag har längtat massor till RUL och nu när det är två dagar bort har jag värsta skräcken och drömt mardrömmar om att allt är fel med lill-fis... Har inte mycket symptom jag heller men kissar som f*n och spydde av doften då jag skulle plocka upp hundens nr 2 haha:) sjukt pinsamt var det!
Du kan höra din egen puls med dopplern! Ett tips är att kolla på youtube så får du en uppfattning om hur barnets hjärta låter. Det slår mycket fortare än ditt. Annars så gäller det bara att ha tålamod om du inte hittar. Ibland håller jag dopplern på samma ställe och så dyker det upp av sig då lill-fis rör sig eller så får man metodiskt söka av. Jag har faktiskt inte hittat varje gång! Sätt dopplern på ditt eget hjärta. Vinkla dopplern får att se hur du ska hålla den för att höra som bäst.