Inlägg från: misstänkt |Visa alla inlägg
  • misstänkt

Första barnet, November-13

Vad kul att det går så bra för alla :) 
    Nu drar jag mig neråt i landet för att fira midsommar på landet och berätta för hela släkten om bebis (nervös). Hoppas ni får en fin helg! Glad midsommar :) 

• misstänkt

Jag har känt "fladder" i ca 2veckor och igår och även idag kände jag lite sparkar.. Är så otroligt glad över att få känna relativt tidigt! :) Är ju bara i v.19... Men så häftig känsla! 
    Och så den där barnvagnsdjungeln var det ja.. Vi är väldigt inne på Urban Jungle efter att ha fått testköra kusinens i helgen :) Smidigt, ställbart handtag (viktigt då mannen är så pass lång) och 3 hjul som känns oerhört smidigt för oss, dessutom stora hjul så man kan vara ute lite mer i "terräng" och inte bara inne i stan :)

• misstänkt

Jag var på första samtal i v.10 och ska på inskrivningssamtal nästa vecka (v.20) dock blev ju mitt uppskjutet pg a FVP men ändå, väldigt sent. Men jag är inte orolig.. Ansåg dem att man skulle behöva komma oftare (eller ja, nästan överhuvudtaget för min del ;)) så hade dom ju fixat det :) Det enda jag tycker är tråkigt är att mitt RUL kommer vara väldigt sent..
    Men tror inte du behöver vara orolig princesspeach :)

• misstänkt

Nu ska jag snart gå på inskrivningssamtalet, ska bli spännande/hemskt att se hur vikten har förändrats från första samtalet i v.9 till inskrivningssamtalet i v.20 :P 
    Tänk 0kg allihopa ;) Kram 

• misstänkt
    jenny182 haha nej det var inte så illa.. Tvärtom faktiskt! Hade gått ner 0,9kg, alltså totalt gått ner 1,5kg sedan första samtalet :D Väldigt trevlig överraskning. Då tar bebis av mitt fett istället, känns skönt ^^ Nej men precis! Jag brukar också gå upp relativt lätt och har verkligen inte ätit super bra. Alla värden såg jätte bra ut och är nu inbokad för RUL ;D Duktig bebis, hehe
  • misstänkt
    princesspeach Jasså hur vet du det? :O För jag kände mig säker på att jag gått upp flera kilo för jag känner mig så tung men så var ju inte fallet.. 

Ja rörelserna är fantastiska :) Häromdagen gick sambon och köpte doppler för "om jag inte kan känna bebisen så vill jag åtminstone höra den" och det är såååå mysigt att lyssna på någon gång ibland :) Även roligt för man hör rörelserna och märker tydligare hur den flyttar sig runt i magen ^^

kråkflickan jag har lätt att somna men sover väldigt oroligt med mardrömmar och liknande och är omöjligt att ha sovmorgon för jag vaknar tidigt. Men tänker att det är förberedelse ;) 
  • misstänkt

Vad kul med lite mer folk! :) Välkomna :) 

princesspeach skrev 2013-07-16 20:51:37 följande:
    Åh välkomna alla nya! Glad

Jag tycker tiden går otroligt fort, redan idag ligger man på v23+3 och efter en uträkning så har jag runt 87 dagar kvar innan jag går hem på föräldraledighet.. haha, det är galet snart! 

Någon som har inhandlat något nytt nyligen?  
    Jag har inhandlat babygym och bröstpump samt skötbädd.. Var sommarerbjudande på babyproffsen, bara att tacka och ta emot ;) 

• misstänkt

Idag va jag på mitt sena RUL :) En söt liten perfekt sak som sparkade OCH boxade samtidigt på min stackars urinblåsa, inte konstigt att jag blir kissnödig på 3sek ;) Livlig krabat.

Vilken tur vi har, vilken lycka att man är kvinna, kunnat bli gravida och bär runt på ett barn. Är nästan ofattbart :)

• misstänkt

Hejsan allihopa! Nu kommer jag tillbaka efter några veckor frånvarande då vi tog internet-uppehåll under semestern jag och sambon ;) 
    Har läst ikapp och är så mysigt att läsa, men hoppas allt går bra med dej Mades trots allt??

Vi har helt plötsligt nästan allt vi behöver förutom lite "apotekssaker" och bärsjal :) Varit på både Ullared och IKEA under semestern + att vi fått massa saker av släktingar :) Så skönt att slippa tänka på inhandling (förutom söta kläder såklart). Jag har dock börjat känna ett stort behov av att "boa in mej", någon mer som känner så? :)

• misstänkt

Men när det är en sluten så kan väl ingen se den förutom dom som är med i gruppen? :O Eller är jag ute och cyklar?

• misstänkt

Hur går det med gruppen? Någon som hittat den och det bara är jag som inte lyckas? :P 

Förresten gick jag in i v.29 nu vilket betyder att jag nu alltså är höggravid... Hur kom man såhär långt så fort? Tiden springer ju fram :O 

• misstänkt

Hoho princesspeach? :)

Hur går det annars för alla med sömnen? Jag har nu börjat vakna 1-2 ggr om natten oftast utan att vara kissnödig utan verkar bara som hjärnan övar på att "kolla läget" plus att vända sig om snabbt och smidigt i sängen finns inte längre :P

• misstänkt

Grattis Mades! :) 
    Oj då sofiapalesjo92, vad berodde det på att ni åkte in? Skönt att allt var bra iaf! 

Jag är faktiskt inte alls nervös inför förlossningen, jag ser fram emot det som en personlig utmaning, troligtvis den största i mitt liv. MEN har ju tid att hinna bli nervös om det är så ;) Jag är snarare nervös över att bli förälder :P

• misstänkt

Jag känner mig självklart ganska otymplig men trivs ÄN SÅ LÄNGE med graviditeten.. Jag känner mig vacker och har ett lugn i mig som jag inte hade förut :) Men misstänker att jag snart kommer ha liknande känslor när sömnen börjar bli mer och mer störd. Och självklart för man längtar efter att se vem det är där inne ^^

Ja jag har också sammandragningar varje dag, framförallt när jag är ute på dagliga promenaden. Häftigt att känna hela magen dra ihop sig, bara jobbigt att jag blir så otroligt kissnödig när jag får sammandragning, haha.. 

Svar på tråden Första barnet, November-13