• Madelen21

Gravid cravings

Tänkte jag startar en tråd angående gravid cravings/begär.

Jag har 2 barn och väntar mitt tredje.
    Med mitt första barn var mitt begär jordgubbar, tur det var sommar så det var högsäsong, åt jättemycket, flera liter i veckan. ut kom en flicka på bf +3

andra barnet, inga speciella begär, jo kanske coca cola
    ut kom en pojke på bf+9

nu denna gång har det varierat lite.
    Jag har haft sjuka begär efter sötsaker och fikabröd och bakat jättemycket en period då jag var jättesugen på gräddbakelser mm. chokladpudding, våfflor med sylt och grädde, räksmörgåsar, smörgåstårta, men just nu är det största begäret olw jordnötter! har dom sista 2 veckorna ätit säkert 7 påsar :)

går in i vecka 30 på torsdag och väntar en pojke denna gång.

vad har ni för cravings?

• Svar på tråden Gravid cravings
  • Petra 334

Mina har varierat lite nu men frukt, glass och smoothies. Kalla saker. Har föredragit kall och fräsch mat med.

• tessum

Nr 1 : Äppel MER
    det blev en flicka bf+4

Nr 2: Flingsalt (hade alltid en påse salt i väskan och på kvällarna åt jag ca 2 snappsglas med salt, döäckligt men då kunde jag inte vara utan)
    återigen en flicka på bf+4

• Madelen21

tessum: oj oj salt de lät inte gott å äta ett snapsglas mä salt :) hehe..

petra 334: ja smoothies/glassdrink mm så gott..

kom på en sak till jag är sugen på ofta å det är cheese burgare från mc donalds :) haha 

• Lowika

Om det var något så var det väl typisk brittisk pubmat; fish and chips, eller en stor härlig burgare. Dock absolut INTE McD eller sådant.

• Tillie

När jag var gravid så blev jag alltid sugen på Ben & Jerry's och fet, salt mat. 
    Den tiden var nästan underbar att skylla på att man åt mycket och oftaFlört 

• milli79

1an: Pojk sugen på sushi och sura joser/apelsiner mm, hade en period jag ville ha salt och så donuts. Sugen på äpplen på slutet.

2an: Flicka sugen på nektariner och äpplen mot slutet (svårt att äta kött)

3an: (Är gravid väntar pojk nu). Var sugen på sushi i början och sallad med räkor. Kunde inte alls äta söta grejer första veckorna. Hade en period jag älskade fruktsallad med grädde och sen var det chokladbollar. Nu mot slutet har jag svårt att äta kött men gillar sallad med massor av vinäger. Mest sugen på ostbågar, kesella vanilj, smooties, frukt och smörgås nu (v36).

• Lovenejd

Första barnet: Äpplen och såna här chips hjärtan (flicka)
    Andra barnet: Tomatsoppa och grönsaker och frukt i mängder (pojke)
    Tredje barnet: Fisk i alla former och så skulle det skulle vara kokt potatis till (pojke)
    Fjärde barnet: Ris med soja och pressad citron på och hemlagat potatismos, nej inte tillsammans =) (flicka)

Väntar nu femte barnet går snart in i vecka 14 och har inte varit sugen på något speciellt alls.. än så länge Tungan ute 

• Kajsalannestad1

Är gravid i vecka 19 med första barnet nu och här pendlar det från vecka till vecka, just nu är det pizza sallad som gäller ( jobbigt med halsbrännan bara)

Man jag har tidigare varit sugen på chokladglass, frukt(alla sorter), godis, is är en ihållande favorit, GURKA!!

Kan äta 2-3 gurkor på en dag!!

Något annat lustigt är allting som LUKTAR så himla gott! Tex handtvål med blåbär..

Min ena katt(har 3) tycker jag luktar väldigt gott, konstigt som fan xD

Min bästa vän har en häst som jag gärna följer med och borstar och myser med när jag är med henne just för att den luktar så gott ;)

Svar på tråden Gravid cravings