• Madelen21

Gravid cravings

Tänkte jag startar en tråd angående gravid cravings/begär.

Jag har 2 barn och väntar mitt tredje.
    Med mitt första barn var mitt begär jordgubbar, tur det var sommar så det var högsäsong, åt jättemycket, flera liter i veckan. ut kom en flicka på bf +3

andra barnet, inga speciella begär, jo kanske coca cola
    ut kom en pojke på bf+9

nu denna gång har det varierat lite.
    Jag har haft sjuka begär efter sötsaker och fikabröd och bakat jättemycket en period då jag var jättesugen på gräddbakelser mm. chokladpudding, våfflor med sylt och grädde, räksmörgåsar, smörgåstårta, men just nu är det största begäret olw jordnötter! har dom sista 2 veckorna ätit säkert 7 påsar :)

går in i vecka 30 på torsdag och väntar en pojke denna gång.

vad har ni för cravings?

• Svar på tråden Gravid cravings
  • Prissan

Det var mest pizza och turron (spansk godis).

• cattus

mjölk, mjölk och mjölk.....
    Mår illa på tanken av sötsaker och har inte heller ätit ett chips på 13 veckor, är i 13+2 
    Men äter gärna jordgubbar(synd de är så smaklösa ännu) och söta clementiner 

• Fransa

Fluffigt bröd med bregott! ...eller jag kanske ska säga; bregott med fluffigt bröd...Skäms

Sisådär för figuren.

• sofiapalesjo92

Väntar första barnet och är i v.24 . För mig är det lite olika men mest vill Jag ha glass helst ben and Jerrys . Är ofta sugen på kött pizzasallad , bullar. Och nu även frukt/bär , morötter. Vet inte om jag får en flicka eller pojke.

• Benjimom

1a barnet (pojke) : APELSINJUICE! Kunde lätt dricka 2 liter om dagen, ofta mer. Sen under den tidigare delen va de väldigt mycket milkshakes med. Och då skulle de vara choklad milkshakes från McD

2a barnet (gravid nu bf+5) : Inlagd gurka i början av graviditeten, va de enda som gjorde att jag kunde äta pga illamående. Senare delen har det varit väldigt mycket ballerinakex!Och även denna graviditeten en hel del apelsinjuice men inte lika extremt som förra. 

• FitoreHasani

Citron! Vatten med citron då, har aldrig någonsin tyckt om att ha citron i mitt vatten, nu är det det enda jag vill ha!

• MrsNG

Jag är i v15 nu med första barnet. Det här kommer låta jätteäckligt men det är riktigt gott! Jag dricker följande: 2/5 kopp olivspad (kall, från vanliga burkoliver) 1.5-2/5 kopp citronjuice 3-4 droppar vit balsamvinäger eller vanlig vinäger Blandas och avnjutes med tesked :) Jag har druckit denna (som jag kallar det i brist på bättre namn) juice sen jag var 10 år kanske 3 ggr per månad men nu dricker jag kanske 2-3 koppar per dag. Är på semester nu och får inte tag på alla ingredienter och har ej tillgång till en kniv så det blir juicekalas när jag kommer hem!

• iinflation

Citron som den är!! Citronvatten, och äppleskivor med pressad citron över! Piggelinglass och twisterglass, paprika, löskokta ägg med salt, tomater med salt, jordgubbar!! Vattenmelon och pizzasallad! Är i vecka 14(vad bm tror)

• Anonymorm

Ris med cayennepeppar .. pistage, vattenmelon

• fernandasmamma

Med dottern inte några cravings alls..
    Denna gången, inte direkt något speciellt jag är sugen på heller..
    Inte haft någon matlust alls pga halsbränna.
    I somras var jag sugen på kolsyrat vatten hela tiden, men hade säkert med värmen att göra.

• Krusiduller

1:a Fiskpinnar, potatis, hollandaisesås... dränkt i citron. Åt detta vid lunch nästan varje dag... samt doften av sköljmedel ( flicka)

2:a Mjölkstuvade makaroner och Piggelin. ( flicka)

3:e Mjölk och salta hårda godisar som tex Turkisk peppar. Vet ej könet ännu.

• Hannama88

Har gått i omgångar. Listar upp vad jag hittils blivit galen i periodvis. V.21just nu.

?Började med uppvärmda stuvade makaroner med extra smör och salt (rester alltså, inte nygjort xD)

?clementiner

?piggelin

?leende kon ost, naturell. (Gärna på pepparkaka)

Även haft en del engångscravings, bara måste ha men räcker med en gång.

?Max orginal burgare

?Sibylla mos

?oxpytt med köttet bortpillat.

Svar på tråden Gravid cravings