Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Ni med två barn

Jag har 16 månader mellan mina första pojkar. Det som varit jobbigt är så klart att man periodvis känt sig otillräcklig. Man är ju van vida att bara ha ett barn att fokusera på och så plötsligt så är de två som behöver en....samtidigt

Det bästa är ju syskonskapet. Det har varit en ynnest att få följa dem knyta an till varandra. Idag är de 5 respektive 4 år och är varandras stora trygghet i livet. Visst kivas de om allt och inget, men framför allt visar de varandra oerhört mycket kärlek och omsorg och det finns ingenting som slår det. Går knappt en meter från varandra. Har alltid någon att leka med som finns där etc.

Nu kommer ju din dotter att vara ganska "stor" när lillasyster/lillebror kommer så kommer ju att börja bli självständig på många sätt.

Sjal eller en ergonomisk bärsele är att rekommendera . Löser det mesta. Man har liten nära hela tiden och händerna fria till att leka med eller jag efter storasyskonet . Var ute mycket.

Här väntar vi nummer tre till sommaren. Ska bli häftigt att få uppleva ett annorlunda syskonskap med lite längre åldersskillnad

Svar på tråden Ni med två barn