Vad tycker ni om flicknamnet Nike?
Vad tycker ni om flicknamnet Nike? Jag tycker det är jätte fint men min man är inte lika övertygad.
Vad tycker ni om flicknamnet Nike? Jag tycker det är jätte fint men min man är inte lika övertygad.
Hade en flicka på en förskola där jag jobbade en gång för länge sen som hette Nike (inte heller som märket utan uttalas på "svenska") vackert och ovanligt namn på en otroligt söt tjej :)
Märket uttalas ju "naj-kee" inte "najk" och det är ju inget som man spontant skulle kalla en människa... Nike låter fint men det är ju väldigt stor risk för att hon kommer få förklara vad hon heter många gånger per dag.
Jag har en Nika i bekantskapskretsen... Det lät konstigt först men nu tycker jag att det är gulligt.
Nike låter som ett killnamn i mina öron, men det är nog en vanesak bara...
sv.m.wikipedia.org/wiki/Nike
Det är ett fint tjejnamn tycker jag men folk kommer säkert uttala det fel och koppla det med sport-märket
Att hon skulle bli mobbad över att heta Nike vet jag inte om ni behöver oroa er för. Idag får många barn långt mycket mer "konstiga" namn så det är inte direkt ovanligt.
Jag gillar däremot inte namn där uttalet är osäkert. Hon kommer säkert få förklara uttalet och stava namnet ofta. Kan också bli knepigt att passa ihop med ett svenskt efternamn om ni nu har ett sådant.
Annars så är det ett namn med mytologisk bakgrund vilket jag gillar.
Jättefint namn som inte är så sockersött. Har en charmig liten Nike i min bekantskapskrets -föräldrarna är "av adlig släkt" och det är ett släktnamn, så jag förknippar namnet med överklass
Förlåt men, Nike är ett jättefult namn, både på pojkar & flickor. Men om du gillar det så, varför inte?
N-iike eller som nån skrev naj-kee (najki)
Hur säger man det då??
Jag tycker det är ett jättefint namn.
Fint!