Anonym (vill veta) skrev 2013-04-09 21:49:13 följande:
han är hemma EN gång i månaden, ca 10 dagar och träffar barnet ca 2 gånger de 10 dagarna
men du kan även läsa svaret ovan men hade han bott i sverige så hade det varit lättare för då hade man haft en annan frihet då han hade kunnat komma en stund varje dag och lära känna barnet på dygnets alla timmar istället för (hans önskemål som det varit) bara dagstid typ någon gång mellan 11-16 brukar vi ses när vi ses eftersom det passar HONOM bäst
det är viktigt för oss båda två då jag anser det är viktigt att barn får komma ut tidigt och lära sig det
sociala samspelet med både andra människor och andra barn. pappan har även varit med på öppna förskolan för att se hur det går till där och vad vi gör där
fortfarande är det han som inte visat minsta intresse att lära känna sitt barn utan han har ofta velat göra saker (typ gå i stan, åka till köpcentrum mm) istället för att lära känna BARNET och dennes rutiner och dagliga liv
svårt att säga allt då det är en lång och komplicerad historia och jag vill inte berätta för mycket. det är så mycket jag inte sagt och som jag inte heller kommer att berätta. trist ni tagit egna slutsatser lite hur som helst, men jag är inte förvånad
jag ser till barnets bästa men det är det folk här inte förstår helt och hållet.
med detta avslutar jag tråden och hoppas att ni får ett fortsatt bra liv
Om du läser även om du avslutat.
Mina inlägg var på inget sätt påhopp på dig.
Självklart måste pappan visa intresse och ta tag i umgänget från sin sida också..
Har en pappa i min närhet som prioriterar allt annat än sina barn, vilket gör mig tokig..
speciellt som han, innan han separerade, pratat sig varm om barnen, och även pratat ner min man en hel del då min man har sin dotter enbart vh, samt lov - detta beror dock på att mamman flyttade, inte att han inte vill ha mer.
Så, SJÄLVKLART skall pappan visa mer intresse.
Är man hemma tio dagar så bör man ju iallafall kunna lägga hälften, minst, åt att träffa sitt barn så att barnet får en chans till en bra kontakt.
Jaga skrev det jag skrev därför att det är så det ser ut - båda föräldrarna måste främja umgänge, och det största kravet på detta ligger hos boendeföräldern.
I en tvist är det svårt att se att rätten inte skall kunna se det man själv vet o ser som sanning, och jag ville bara berätta om hur det ofta är.
Jag hoppas för er dotters skull att pappan tar sig i kragen och även att du kan tänka dig att lägga upp et fast schema till att börja med - och därmed ha dessa dagar oinplanerade..
Lycka till!