Inlägg från: Nordanvinden08 |Visa alla inlägg
  • Nordanvinden08

Kvällsrutin för 6månaders

Det verkar ju super som ni har det! Har själv en som är 7månader. Gjorde en liknande process som ni men mitt barn bara vaknar och vaknar...ska bara tutta(tar ej napp) Så nu får hen sova med mig i soffan på kvällen innan jag sover, annars får jag bara ligga i sängen hela kvällen... Tror det är lättare att få dem att somna själv sen när de kanske dricker välling eller äter gröt på kvällen, då blir de riktigt mätta och (förhoppningsvis) sover bättre;)

• Nordanvinden08

Men testa att göra som du gör nu, men se till att de inte somnar vid amningen utan amma dem mätta och lägg ner dem i sängarna. Sen sitter du/ni brevid med en hand på magen. Gjorde så med mitt första barn när jag ville att hen skulle somna själv. Brukade även ha lite godnattvisor på i bakgrunden då hen sov bättre med ljud. Blev inte så känslig för andra ljud då när hen somnat. Bodde i lägenhet på den tiden med mkt "roliga" grannar... Tillslut visste även hen att det var sängdax när hen hörde musiken.
    Fungerar dock inte med mitt barn nu då hen behöver massor av hudkontakt...men dina barn verkar ju redan trivas i sina sängar precis som min första:)
    Lycka till!

Svar på tråden Kvällsrutin för 6månaders