• Blingbling

Varför har du det nick som du har?

Jag tycker det är så kul att se vilka nick alla har valt här inne på FL....men hur kommer det sig att man valt just det nicket man har? Vad är "storyn" bakom det? Jag är lite "småtokig" i smycken som glänser och glimmar - speciellt strass och silver - därför valde jag Blingbling Varför kallar du dig det du gör här inne?

• Svar på tråden Varför har du det nick som du har?
  • Blingbling

Hehe...från fotsvett till busschaffisar...vilken härlig blandning! Fler därute som vill dela med sig av sina alias?

• mamita64

Min son blev tonåring, växte och blev mycket längre än jag. Han tittade ner på mej och sa: lilla mamma.
    Mamita är lilla mamma, ungefär och 64 är året jag föddes

• lövet2

Gammalt smeknamn från lågstadiet någon gång. Tog till det när jag skulle registrera mig som medlem den allra första gången någonstans. Sedan har jag använt det i olika varianter. Här på FL fanns redan en lövet, så jag lade till en 2:a.

• Lindsey Egot the only one

För att jag är LindaEfraim.
    Det är enklast så!

• Misantrop

Misantropi innebär att man känner ett hat eller starkt ogillande mot det mänskliga släktet, eller har en disposition som innebär ett ogillande eller en brist på tillit till andra människor. Ordet kan härledas från det grekiska prefixet miso- (som betyder hata, förakta) och anthropos (som betyder människa). Hatet är inte mot individuella människor, utan snarare mot de drag som delas av hela mänskligheten oavsett vilken tid man lever i.

Misantropi betyder inte nödvändigtvis att man är inhuman, antisocial eller sociopatisk mot mänskligheten.

• Trust me

Som misosoppa

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Enter Sandman

För att jag gillar gruppen och låten och för att jag ville ha något som inte direkt könsbestämde mig omgående, det vill jag berätta själv när jag känner för det.

Svar på tråden Varför har du det nick som du har?