• Blingbling

Varför har du det nick som du har?

Jag tycker det är så kul att se vilka nick alla har valt här inne på FL....men hur kommer det sig att man valt just det nicket man har? Vad är "storyn" bakom det? Jag är lite "småtokig" i smycken som glänser och glimmar - speciellt strass och silver - därför valde jag Blingbling Varför kallar du dig det du gör här inne?

• Svar på tråden Varför har du det nick som du har?
  • Blingbling
    Blobba skrev 2013-07-05 13:32:58 följande:
    Ett smeknamn mina mysbyxor fick av min man i början av vårt förhållande.

Ja, även mysbyxor kan ha namn och det är ju bra om de dessutom kan assistera vid "nickuppfinnande"
  • Ann Cistrus

Jag trodde jag valde ett tillfälligt nick som jag kunde ändra när jag kom på något som beskriver mig bättre, men nej, måste vänta 3 månader innan jag får heta något annat än det jag jobbar med (narkossyrra). Obestämd

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Blingbling
    Lonlely Wolf skrev 2013-07-05 14:20:45 följande:
    Nicket tog jag för att jag känner mig som en ensam varg.

Är själv lite åt det hållet - gott att bara ha sällskap av sig själv ibland
  • Blingbling
    Narkos skrev 2013-07-05 14:23:40 följande:
    Jag trodde jag valde ett tillfälligt nick som jag kunde ändra när jag kom på något som beskriver mig bättre, men nej, måste vänta 3 månader innan jag får heta något annat än det jag jobbar med (narkossyrra). 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.

Jamen det är ju för typiskt att man ska behöva sitta i "karantän" i tre månader för att få byta...det hade jag ingen aning om, men jag är nöjd med mitt nick som det är
  • Sölve

Sölve var det absolut första namnet som dök upp i mitt huvud. Det är inte relaterat till mig alls, jag är kvinna och jag känner ingen som heter Sölve.

• Milla222

Mitt skulle egentligen vara Smilla, men glömde bort S"et när jag skrev. Är från filmen Fröken Smillas känsla för snö. Har inte sett den men är fascinerad av titeln av nån anledning.

• litengunnarolle

Satt och försökte desperat komma på ett användarnamn, till slut satte jag bara ihop två namn som ploppade upp i huvudet och lade till "liten". Egentligen skulle jag väl vilja byta, men jag har använt namnet så mycket att det sitter i fingrarna att skriva :P

• Blingbling
    Sölve skrev 2013-07-05 20:39:18 följande:
    Sölve var det absolut första namnet som dök upp i mitt huvud. Det är inte relaterat till mig alls, jag är kvinna och jag känner ingen som heter Sölve.

Ibland är det som ligger längst ifrån en själv det som är bäst, kul grej att ta ett killnamn när man är tjej!
Svar på tråden Varför har du det nick som du har?