• Anonym

Bostadslös bebis

Känner mig skamfull men kan inte hjälpa att jag känner
    som att jag villt a livet av mig.

Jag är en nybliven mamma med en vacker underbar bebis på snart fem månader. 

Pappan till ´bebis är min fästman sen fem år tillbaka, men när jag blev gravid så gick han in i en kris...Nu är bebis här och sakta men säkert så lappar vi ihop de brustna bitarna...Vi vill bo ihop igen men lyckas inte få lägenhet. jag söker med ljus och lykta och ringer till hyresvärdar, skickar brev men mötts bara av en vägg, fast jag är trevlig.

men varje dag känner jag mig totalt värdelös, för vi är bostadslösa.

5år i stockholms bostads kö och vi får inget. Vi kan bara inte flytta ut till shottaheiti i en anna svensk ort för det är alldelles för långt från våra andra nära och kära.Vi gjorde det i två år för att komma längre fram i sthlm bostadskö men det knäckte oss nästan. Fästmannen tar sömnmedicin varje kväll för att sova...

Nu bor jag med min bebis hemma hos min 70åriga pappa och det tär. Lillan lär inte kännsa sin pappa. Jag känner mig totalt värdelös...Vill ta livet av mig, men vet att ni tycker jag är löjlig..

Nej,. jag ska inte ta livet av mig, men jag är sååå himla ledsen..Känns som jag ger min bebis en fördjävlig start i livet. och jag är en människa som vill göra allting gott, men jag misslyckas som en inkapabel lort.

• Svar på tråden Bostadslös bebis
  • Anonym

Kolla blocket och hyr i andrahand.

• Anonym

Kan ni inte flytta till en lägenhet utanför Stockholm temporärt, tills ni hittar något närmare? Det finns ju en del i andrahand i kranskommunerna.
    Jag pendlade från Märsta ett år innan jag fick tag på en fin lägenhet i Årsta. Det gäller att vara envis bara.

• Vinterankan

Ni kanske inte vill flytta så långt men ni kan ju flytta till Västerås eller Eskilstuna eller något. Det är inte alls långt bort.

• viseversa

Tycker du 5 år i Sthlm bostadskö är lång tid ts? Jag har stått i 30 år och får INTE lägenheter i innerstan. Ni får helt enkelt svälja stoltheten och flytta ut i tjotahejti eller bo kvar hos pappsen. 

• viseversa
    viseversa skrev 2013-04-04 14:17:25 följande:
    Tycker du 5 år i Sthlm bostadskö är lång tid ts? Jag har stått i 30 år och får INTE lägenheter i innerstan. Ni får helt enkelt svälja stoltheten och flytta ut i tjotahejti eller bo kvar hos pappsen. 
    Ja det skulle vara om jag hade 20 mille på banken då. Så jag kan KÖPA en lägenhet. ELLER om jag skaffar en olagligt vilket inte heller känns okej. 
  • Anonym

Har försökt att få i södertälje men endast chans i tyo Hovsjö...vi bodde i Dalarna de där två åren och hade oturen att bo under en lägenhet där det bodde två missbrukare som var uppe varje natt, spelade på högsta volym och som blev hotfulla...då va jag gravid, kände mig rädd och fick säga uppo lägenheten på momangen...vågar inte bo i Hovsjö därför.

Har försöt söka i Märsta. bor där gärna en tid...Men sigtuna hem har flera årig lång bostadskö.Finns det nåt annat sätt att få lägenhet i Märsta.

I uppsala kan man få bostad i Gottsunda, samma problematik som i södertälje.

andra hand kostar skjortan numera! Människor hyr ut korta tider och hutlöst dyrt pg av att det är möblerat..Kan inte ständigt flytta runt med bebis eller betala 9000 för tillsvidare kontrakt.

Eskilstuna. Okej, men inga vänner, familj eller jobb där, gräver vi inte oss en ny grav som vi redan gjort förr???               

• Anonym

ska kolla andra hand i utkanterna...

• Tittij

Finns ju massor på bostaddirekt.com

Tex en lägenhet på 84 kvm i Farsta för 4000 kr per månad som uthyres tillsvidare
    67 eller 82 kvm i Kista för 4500 kr per månad som uthyres ett år
    33 kvm på kungsholmen för 4200 kr uthyres ett år

Finns ju om man bara orkar leta lite...

• Anonym

finns ju verkligen inget på bostadsdirekt. De föreslagna lägenheterna är endast ett rum här eller där..Vem vill hyra ut till mig plus en bebis ett rum???tror jag inte

Letar? jag gör inget annat

Letar på

stockholmbostadskö
    telge
    uppsala hem
    akelius
    einar mattson
    med flera!!!

men förslag mottages gärna

har inga problem att bo i utkanterna           

kanske får nåt smått dyrt genom akelius, får se...jag hoppas ändå, men blir besviken gång på gång...varje dag i en månad har jag letat, ringt ock skrivit,...samt nån gång i veckan/månaden innan det

• Anonym (j)

jag fick massa lägenheter på stockholmsförort efter 5 års kötid. .t.ex. fick jag en lägenhet i sätra då jag var nr 1 i kön. Tar bara 18 min in till stan med t-bana!

Svar på tråden Bostadslös bebis