• Anonym

Ångrar tandställning

Det är ju inte ens säkert att tandläkaren vet att detta ska hända 15 år senare. Och hur kan du vara säker på att det är tandställningen som orsakat detta, det hade kanske hänt ändå. Eller så hade något annat hänt om du inte satt in tandställningen där nere.

Hur gammal var du när du fick tandställningen?

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2013-04-05 13:56:33 följande:
    Att vad ska hända 15 år senare? Skadan eller att tänderna flyttats från benet? Att tänderna flyttas från benet skedde vid tandregleringen och det var det jag önskar att jag hade fått information om. Tandregleringen har naturligtvis inte direkt orsakat skadan, men den har definitivt medfört ökad risk för den. En riskökning jag undvikit om jag kunnat.

Jag var ca 17 år.
    Och du kommer ihåg att du inte fick info? Ja, det kan faktiskt vara så att man inte kan förutse allting. Det är inte säkert att du sagt nej även om du fått infon då, det kan du aldrig veta. Så här i efterhand tror du ju det, men som sagt, det kan du inte vara säker på.
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2013-04-05 14:56:24 följande:
    Anonym - jag garanterar att jag inte fick någon info att tänderna skulle flyttas från benet för att få det rakare och snyggare. Och nej, man kan inte förutse allt men jag tycker att  det är rimligt att även få info om ev nackdelar med behandlingen.
    Konstigt för tandläkarna brukar ju berätta vad de ska göra. Och som sagt, även om du fått info så är det inte säkert att du tackat nej ändå.
Svar på tråden Ångrar tandställning