Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Tualisa

Kalas för min 5-åring

Min dotter fyller 5 år om en månad och jag funderar på att ha ett barnkalas (det första någonsin). Hon umgås inte med så många barn på fritiden eftersom vi är ganska nyinflyttade i samhället, men har kompisar på dagis som hon vill bjuda.

Skulle behöva lite roliga tips för hur man ordnar ett kalas till en 5-åring. Vad kan man göra för spännande och vad brukar ni bjuda på för fika? Är tacksam för alla tips

Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • Svar på tråden Kalas för min 5-åring
  • Tualisa

Tack för tipsen!! Jag har inte varit inne på FL på ett par dagar, har haft fullt upp med praktik . Det lät som roliga förslag ni hade. Vi hade tänkt ha kalaset på dagen, typ mellan 13-16. Jag hoppas att några föräldrar kanske stannar på fika också, det skulle ju vara trevligt . Min dotter ser verkligen fram emot detta, så jag hoppas det blir roligt.

Det skulle vara bra med att låna en lokal.. då jag inte vet hur många det blir. Det är svårt att bjuda barn när jag inte vet vilka hon leker med heller. Enligt fröknarna på dagis har hon sagt till alla att hon ska ha kalas . Men det blir för många. Så ska försöka hitta adresser till barnen och skicka ett inbjudningskort.

• Tualisa

Oki Tack för tipset! Tre timmar kanske är lite väl länge för en massa 5 åringar

• Tualisa

Tack för dom fina tipsen . Ja, jag ska planera ihop med min lilla tjej och sen kommer mamma hit och hjälper mig som tur är .

• Tualisa

Å så många bra ideér! Tur kalaset är 14 maj.. hinner tänka till lite.

Svar på tråden Kalas för min 5-åring