Inlägg från: missheci |Visa alla inlägg
  • missheci

Lucia-bebisar 2013

BF 16/12 :) FIck mitt plus igår, så fortfarande väldigt färskt! :) Har försökt i 4 månader sen efter missfallet i november. Känns skönt att äntligen få ett plus igen =)

• missheci
    Felinne skrev 2013-04-15 18:46:27 följande:
    När kommer ni berätta för närmaste familjen tror ni? Kommer ni klara att vänta till efter v.12 eller tycker ni att det är bättre att berätta innan? 

Jag känner att första chocken har börjat lägga sig nu och jag håller på att explodera av att inte ha någon annan än min man att dela nyheten med. Jag känner liksom ett ohämmat sug av att stoppa folk på stan och basunera ut min graviditet. Kommer ju inte göra det såklart men känslan finns där ändå. Är det bara jag så känner så? 
    Vi kommer nog att vänta till v 14-15 tror jag.. Beroende på hur länge jag kan dölja det :P

När vi var gravida i höstas så var vi jätteglada och kunde inte hålla nyheten till oss själva. Så vi sa det väldigt tidigt till nära vänner och släkt. Redan när jag var i v 6-7. men sen fick jag ju missfallet v 9. och då var det väldigt jobbigt att behöva berätta för alla om det.. Så därför väntar vi denna gången tills vi verkligen känner oss säkra..!   
  • missheci
    Felinne skrev 2013-04-15 19:30:45 följande:
    Förstår att det är jobbigt att berätta om missfall. Men är det liksom inte alltid det? Blir det inte lättare att berätta för t.ex. sina föräldrar om ett missfall om de redan vet att man är gravid?

Det jag menar är att jag skulle vilja berätta för närmaste familjen (mamma, pappa, syskon) och alltså inte övrig släkt och heller inte vänner om de inte är supernära vänner. För då känner jag att om jag får missfall så blir det lättare att berätta det för dem om de redan vet att jag är gravid.

Hursomhelst är det ntressant att höra hur andra tänker i alla fall. Jag har ju noll erfarenhet av det här eftersom det är min första graviditet. 

Jag förstår hur du tänker.. Men hade jag fått missfall, och jag INTE berättat för dom.. Då hade jag heller inte berättat att jag fått missfall. Utan det skulle jag och min sambo hålla för oss själva i så fall .

Men sådant är ju jätteolika. Jag tycker du skall berätta för dom ifall du tycker det känns rätt.. Kanske berättar du när det inte ens var meningen du skulle berätta?

Vi vill vänta iaf. Och skulle vi få missfall igen. (Vilket jag VEEERKLIGEN inte vill eller hoppas på) så kommer vi hålla det för oss själva.   
  • missheci
    Felinne skrev 2013-04-15 20:08:27 följande:
    Verkar som att det är väldigt olika då misshecl. Kanske helt enkelt beror på hur man är som person. Jag är nog ovanligt oprivat Glad och delar med mig om allt mellan himmel och jord som händer mig i mitt liv. Fast jag ska nog ändå vänta några veckor till med att berätta... Får se om det blir ända till v.12 (om jag ens får komma dit, peppar peppar) eller om det blir någon vecka innan. 

Håller tummarna för att ni får behålla den här lilla decemberfiluren den här gången i alla fall.

Ja självklart är det olika! Jag gillar också att dela med mig av mycket, och det är svårt att inte säga något denna gången. för man vill ju gärna bara "skryta" :) men som sagt, vill vänta tills det känns säkert.

Tack snälla! Håller tummarna för dig också!! VIlken vecka är du i nu? 
Svar på tråden Lucia-bebisar 2013