Felinne skrev 2013-04-15 19:30:45 följande:
Förstår att det är jobbigt att berätta om missfall. Men är det liksom inte alltid det? Blir det inte lättare att berätta för t.ex. sina föräldrar om ett missfall om de redan vet att man är gravid?
Det jag menar är att jag skulle vilja berätta för närmaste familjen (mamma, pappa, syskon) och alltså inte övrig släkt och heller inte vänner om de inte är supernära vänner. För då känner jag att om jag får missfall så blir det lättare att berätta det för dem om de redan vet att jag är gravid.
Hursomhelst är det ntressant att höra hur andra tänker i alla fall. Jag har ju noll erfarenhet av det här eftersom det är min första graviditet.
Jag förstår hur du tänker.. Men hade jag fått missfall, och jag INTE berättat för dom.. Då hade jag heller inte berättat att jag fått missfall. Utan det skulle jag och min sambo hålla för oss själva i så fall .
Men sådant är ju jätteolika. Jag tycker du skall berätta för dom ifall du tycker det känns rätt.. Kanske berättar du när det inte ens var meningen du skulle berätta?
Vi vill vänta iaf. Och skulle vi få missfall igen. (Vilket jag VEEERKLIGEN inte vill eller hoppas på) så kommer vi hålla det för oss själva.