Inlägg från: Felinne |Visa alla inlägg
  • Felinne

Lucia-bebisar 2013

Jag hoppas också gärna in.
    Plussade precis! Är lite osäker på BF men någonstans mellan den 13 och 17 dec beroende på om jag räknar ÄL eller då jag hade sex. Ska göra ett nytt test imorgon och se om det fortfarande är positivt....

• Felinne
    missheci skrev 2013-04-15 11:35:12 följande:
    HUr är det med era symptom?? :)
    Har lite ömma bröst och en känner svagt av "mensvärk" i magen och korsryggen. Och så känns min högra äggledare som att jag har träningsvärk i den. Tycker jag behöver gå på toa oftare men är osäker eller om jag bara inbillar mig.
  • Felinne

När kommer ni berätta för närmaste familjen tror ni? Kommer ni klara att vänta till efter v.12 eller tycker ni att det är bättre att berätta innan? 

Jag känner att första chocken har börjat lägga sig nu och jag håller på att explodera av att inte ha någon annan än min man att dela nyheten med. Jag känner liksom ett ohämmat sug av att stoppa folk på stan och basunera ut min graviditet. Kommer ju inte göra det såklart men känslan finns där ändå. Är det bara jag så känner så? 

• Felinne
    missheci skrev 2013-04-15 19:23:32 följande:
    Vi kommer nog att vänta till v 14-15 tror jag.. Beroende på hur länge jag kan dölja det :P

När vi var gravida i höstas så var vi jätteglada och kunde inte hålla nyheten till oss själva. Så vi sa det väldigt tidigt till nära vänner och släkt. Redan när jag var i v 6-7. men sen fick jag ju missfallet v 9. och då var det väldigt jobbigt att behöva berätta för alla om det.. Så därför väntar vi denna gången tills vi verkligen känner oss säkra..!   
    Förstår att det är jobbigt att berätta om missfall. Men är det liksom inte alltid det? Blir det inte lättare att berätta för t.ex. sina föräldrar om ett missfall om de redan vet att man är gravid?

Det jag menar är att jag skulle vilja berätta för närmaste familjen (mamma, pappa, syskon) och alltså inte övrig släkt och heller inte vänner om de inte är supernära vänner. För då känner jag att om jag får missfall så blir det lättare att berätta det för dem om de redan vet att jag är gravid.

Hursomhelst är det ntressant att höra hur andra tänker i alla fall. Jag har ju noll erfarenhet av det här eftersom det är min första graviditet. 
  • Felinne

Verkar som att det är väldigt olika då misshecl. Kanske helt enkelt beror på hur man är som person. Jag är nog ovanligt oprivat Glad och delar med mig om allt mellan himmel och jord som händer mig i mitt liv. Fast jag ska nog ändå vänta några veckor till med att berätta... Får se om det blir ända till v.12 (om jag ens får komma dit, peppar peppar) eller om det blir någon vecka innan. 

Håller tummarna för att ni får behålla den här lilla decemberfiluren den här gången i alla fall.

• Felinne
    missheci skrev 2013-04-15 21:05:16 följande:

Ja självklart är det olika! Jag gillar också att dela med mig av mycket, och det är svårt att inte säga något denna gången. för man vill ju gärna bara "skryta" :) men som sagt, vill vänta tills det känns säkert.

Tack snälla! Håller tummarna för dig också!! VIlken vecka är du i nu? 
    Tror jag är i v.5 men är inte helt säker. Får lite olika datum beroende på om jag använder senaste mensens första dag eller ÄL som mått. Har satt BF som 17/12 tills jag har varit hos barnmorskan och fått det fastställt Glad
  • Felinne

Kul med fler i samma sits! Det känns som att jag precis har börjat förstå att  jag faktiskt är gravid. Att det inte bara är vanlig menvärk utan något helt annat underbart liksom.  
    Jag och min man har pratat lite om när man bör kontakta barnmorskan. Ser att carolina1981 ska dit i maj. Har ni andra tid i maj också eller tidigare/senare? Ska ni göra KUB/andra tester eller bara "standardtesterna"? Hur tänker ni kring det?

• Felinne
    carolina1981 skrev 2013-04-16 15:22:01 följande:
    Hej igen, igår när jag ringde och "anmälde" mig så frågade hon faktiskt om vi hade tänkt göra KUB & andra tester, jag sa Ja! :) Ska som sagt dit mitten på maj..känns lite sent men det blir nog bra! :)
    Spännande! Inte långt kvar då Glad Vilken vecka blir det du kommer göra KUB-test då? Ligger du i någon riskgrupp eftersom du erbjöds KUB-test eller är det så för alla i gbg? Jag bor också i gbg (vanligtvis, just nu bor jag tillfälligt utomlands) och har för mig att jag läst att KUB-test bara erbjuds vissa personer i någon form av riskzon i västra götalandsregionen.
  • Felinne
    carolina1981 skrev 2013-04-16 15:40:17 följande:
    Hej Felinne, nää tror inte jag ligger i nån riskgrupp..vad jag vet.. :) tror alla blir erbjudna det? men vet inte..jag känner att jag har noll koll på allt som har med detta att göra he he.. ;)
     Tror bm jag pratade med på telefon sa att vid KUB testet kommer jag vara i 10-11 har jag för mig kan mycket väl vara så att jag missuppfattade det hela.. OK men kommer du att flytta tillbaka till Gbg inför BF? Spännande! :) 
    Jo jag flyttar tillbaka till gbg inför BF. Hrm v10-11. Jag hade fått för mig att det var v.13 som man gjorde KUB... Vilken vårdklinik går du till om jag får fråga? Tycker du de verkar bra (trots att du inte varit där än)? Känner att jag nog får läsa på lite mer om det. Har också noll kollGlad Annars kanske kan göra KUB-test innan jag kommer hem till gbg. Enklast är väl om jag kontaktar en barnmorska nu och kan få lite handfasta råd.
  • Felinne

Jaha där ser man. Världen är liten. Det var till Kungshöjd jag brukade gå för att få mina p-piller/ringar Glad så det är väl dit jag hade tänkt gå när jag kommer hem. Ligger dessutom hyfsat när där jag bor. Jag har inte hört mig för alls än men det var ju skönt att höra att du fått positiv respons där.

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013