missheci skrev 2013-04-15 19:23:32 följande:
Vi kommer nog att vänta till v 14-15 tror jag.. Beroende på hur länge jag kan dölja det :P
När vi var gravida i höstas så var vi jätteglada och kunde inte hålla nyheten till oss själva. Så vi sa det väldigt tidigt till nära vänner och släkt. Redan när jag var i v 6-7. men sen fick jag ju missfallet v 9. och då var det väldigt jobbigt att behöva berätta för alla om det.. Så därför väntar vi denna gången tills vi verkligen känner oss säkra..!
Förstår att det är jobbigt att berätta om missfall. Men är det liksom inte alltid det? Blir det inte lättare att berätta för t.ex. sina föräldrar om ett missfall om de redan vet att man är gravid?
Det jag menar är att jag skulle vilja berätta för närmaste familjen (mamma, pappa, syskon) och alltså inte övrig släkt och heller inte vänner om de inte är supernära vänner. För då känner jag att om jag får missfall så blir det lättare att berätta det för dem om de redan vet att jag är gravid.
Hursomhelst är det ntressant att höra hur andra tänker i alla fall. Jag har ju noll erfarenhet av det här eftersom det är min första graviditet.