Inlägg från: carolina1981 |Visa alla inlägg
  • carolina1981

Lucia-bebisar 2013

hej :) det  är bara att tänka positivt tror jag :) och som du säger inte tänka negativt. klart det inte var ett "äsch" moment med MF men samtidigt så var det så tidigt och det hände ju för att något inte stod rätt till..och nu är jag gravid igen efter så kort tid! :)

mariaochniklas: håller tummarna för dig!! :)

ja känns lite ofattbart att till Jul så är det inte bara vi två (jag & fästman) längre..konstig men go känsla!

• carolina1981
    TreblirFyra13 skrev 2013-04-22 08:30:07 följande:
    Tack snälla! Är mest nervös nu, vågar knappt köra bil i ett litet gupp utan att tänka på att nåt ska gå snett. Allra minst träna :(
    Grattis!! :)
    men angående träningen är det väl helt ok att köra på som vanligt så länge man mår bra?
    jag har tränat på som vanligt fast inte nu på ett par dar då jag varit sjukt trött och konstant illamående.. :(

• carolina1981

En till som är sjukt sjukt trött! & illamående p ett "konstigt" sätt.. :( hoppas det inte pågår i 9 mån bara! ;)

• carolina1981

Felinne: en konstig "åksjukekänsla" -ish ;) som tyvärr för tillfället är konstant. Som en riktigt jobbig bakfylla där man pajjat magen om du förstår hur jag menar. Jag kräks dock inte (ännu) men får sura uppstötningar och det kan kännas som om jag ska spy men det kommer inget. Ush grymt äcklig känsla- gäller att tänka att man får en belöning om typ 8 mån ;)
    måste säga att enda sättet det försvinner lite är när jag ligger ner..men de senaste dagarna på jobbet har det inte varit kul..vi är ett ganska tajt gäng och de undrar såklart om det är något med mig..hmm men vill verkligen inte berätta för någon ännu.

Som det är nu så är det bara fästman+jag som vet. Vill gärna hålla det så fram till man vet lite mer..

har ni börjat berätta?

• carolina1981
    Felinne skrev 2013-04-23 22:46:21 följande:
    carolina1981: jag kände något liknande men bara en väldigt kort stund. Måste vara jobbigt för dig men samtidigt bra för då vet du att det förmodligen är som det ska i kroppen Glad Har du testat Sea-band? De säljs på apoteket och jag vet flera gravida som använt det när de mått illa. Det är en typ av akupressurband.

Jag tror vi ska försöka hålla oss med att berätta till vi kommer hem till Sverige. Känns som att det blir en rolig överraskning då.

heej, ja skitjobbigt faktiskt ;(

näää det har jag inte testat..som åksjukeband då eller? Det ska jag verkligen köpa idag!! 
  • carolina1981

Felinne: tips på nyttig glass: gör egen bananglass! Svingott! Frys in banan i bitar och ta sen ut det och mixa ihop..toppa med lite nötter och mörk choklad :) gott o nyttigt! Du kan även blanda i lite cacaopulver om du vill också gott!

• carolina1981
    Felinne skrev 2013-04-28 22:44:54 följande:
    Om jag ändå bara gillade banan Rynkar på näsan Det låter ju annars som en riktigt bra lösning. Kanske inte smakar så mycket banan när den är fryst? Jag kan ju alltid testa. Det värsta som kan hända är ju att jag inte kan äta det liksom...
    Jag ska förresten på första träff med min amerikansk barnmorska (midwife) i morn. Väldigt spännande. Får se om hon har några bra tips till mig Glad

haha o nää! men du  kan ju som sagt blanda i cocapowder och då smakar det mer chokladglass. om du gillar det? :)
    Å lycka till idag då!! :) 
  • carolina1981

Hej F,

gick det bra hos din midwife?

Hmm jag har ju nte varit där ännu, dock frågade hon i telefon när ja fick min tid om jag ville göra kub, och det vill jag givetvis, men hon sa inget om pris..jag tog för givet att det "ingick", men det kanske det inte gör?

Jag kommer hursomhelst betala om jag måste ändå! :)     

• carolina1981

Alla är ju olika! ;) tur är väl det! :)
    både duden & jag känner likadant kring detta så det blir def så mycket prov &tester som det går.

åå jag har extrem nål & blodfobi..tycker bara det är jobbigt när de tar blodprov från fingret.. så det ser jag inte fram emot!Obestämd

• carolina1981
    TreblirFyra13 skrev 2013-05-02 19:48:37 följande:
    Hur mår ni? Nu har mitt illamående kommit, trodde jag skulle slippa. Förra gången vart jag helt slut och orkade inget. Jag fixar inte en gång till :(
    ussh samma här!! ;(
    har mått skit illa sen vecka 6 typ.. :( kan verkligen inte ens öppna kylen haha!!
    det är verkligen jobbigt jag älskar vanligtvis mat och nu så är jag så selektiv med vad jag "känner" för att äta för att inte må sämre..
    men förhoppningsvis går det över!! :)
    tröttheten är också ganska jobbig..är vanligtvis typ duracellkaninspigg ;) och nu vill jag bara sova.. man får lyssna på kroppen och ta det lite lugnt..
    hoppas ditt illamående går över snart!! :)
  • carolina1981
    Felinne skrev 2013-05-13 23:15:38 följande:
    Hej på er. Var på UL idag och fick bf justerat. Ny bf är 19/12. Vet inte riktigt om jag ska hoppas på tidig, punktlig eller supersen bebis. 19 dec är ju ändå rätt nära jul snarare än lucia... 
    Men häftigt var det i alla fall att få se att det faktiskt finns något där inne Hjärta

(sorry för onödigt stor bild, visste inte hur jag skulle göra för att förminska den men kände att jag ville dela med mig den till någon annan)

åååå mysigt!! :):) vilken v är du i nu??
Svar på tråden Lucia-bebisar 2013