Hur ofta tvättar era 6-7-åringar?
Ja, som rubriken lyder. Vet inte om jag inbillar mig men jag tycket min 6,5-årings hår luktar lite fett emellanåt. Eftersom han har så torr hy duschar han och tvättar håret en Gbg/vecka bara.
Ja, som rubriken lyder. Vet inte om jag inbillar mig men jag tycket min 6,5-årings hår luktar lite fett emellanåt. Eftersom han har så torr hy duschar han och tvättar håret en Gbg/vecka bara.
varannan dag tycker jag kroppen skall duschas men håret kan duschas var tredje dag tycker jag. så gör vi med dottern iaf..
Håret tvättas en gång i veckan. Dusch hemma en gång i veckan och så en gång på skolan.
Byt schampo. 1-2 gånger i veckan bör absolut räcka, mer än så tvättar inte jag heller håret nu för tiden sen jag hittat ett vettigt schampo
Tack. Ja 2 ggr i veckan blir det dusch föresten eftersom han duschar i skolan också. Ska pröva att byta schampo.
Min 7 åring duschar 2-4 gånger i veckan. Håret tvättas 1-2 gånger i veckan. 9åringen tvättar håret 2-3 gånger i veckan. 3åringen tvättar håret 1-2 gånger i veckan.
Håret tvättas 1-2 gånger vecka (oftast 6 dagar emellan). Dusch varannan dag.
Dusch varje morgon (sängvätare) hårtvätt med schampoo när han har bad på skolan.
Duschar nästan varje kväll, plus nån gång då de har gympa eller simskola.
Inte särskilt mycket hår att tvätta dock då vi kör med trimmern
Skogsvitter, vad använder du för schampo till dig själv?
Hmm, vår son är ingen fan av att tvätta håret och det märks att det inte behövs lika ofta när man inte tvättar det ofta. Kan gå en månad utan att vi tvättar det med schampo och då har han lite halvlångt hår. Mitt hår ser mer fett ut efter 3 dagar än vad hans gör på en månad.
Han badar någon gång i veckan (ibland mer sällan faktiskt).
Låter kanske lite men han luktar alltid fräscht.
När han badar brukar han blöta håret också.
Hon tar ett bad och tvättar håret en gång i veckan.
Vår snart 6-åring duschar håret 1 ggn per vecka. Jag använder mina egna frisör-produkter i barnens hår. De rengör på djupet och de luktar inte lika kemiskt parfymerat som billiga varianter..
Duschar varannan dag, tvättar håret en gång i veckan. Och så noga handtvätt o nagelskrubb varje dag.....
Skogsvitter, vad använder du om du skullebehöva ha annat än vatten till barnens kropp?
Duschar kanske 5 ggr i veckan men oftast bara med vatten. Men bägge mina grabbar 6 och 7 år spelar fotboll så svetten rinner flera ggr i veckan och då behöver dom skölja av sig med vatten iaf.