• Skopan

Tjänat för mycket CSN

Min man fick betala tillbaka 64000 kr förra året för han tjänat för mycket o det var mindre än di tjänat , han försökte få en avbetalning men dom vägrade så det var bara att betala

• Skopan

Vi hade sparade pengar men dom var ju inte riktig meningen till detta utan till husets renovering ! Inte meningen att skrämma dig , men verkligheten är att dom ska ha in hela summan annars skickar dom det till kf !

• Skopan

Nu var det både var min man tjänat för mycket o att han avbröt studier dom gjorde denna summa men jag tror det är ca hälften av det man tjänat för mycket man får betala tillbaka plus räntor o avg

• Skopan

Åt oss sa dom att det måste ansökas o har man bra ekonomin så får man avslag , då ska man tydligen ha dom pengarna att betala allt med. Man måste redovisa alla utgifter o inkomster så räknar dom på det o det är dessutom höga räntor på det om man får det beviljat

• Skopan

Normalt ska du betala hela återkravsskulden på en gång, senast den dag som står på inbetalningskortet. Om du har svårt att betala, kan du i vissa fall få en betalningsplan och dela upp betalningen. När vi prövar om du kan få en betalningsplan ser vi på hela din ekonomiska situation. Kontakta CSN om du vill ansöka om en betalningsplan

• Skopan

Nenharma: Har du fått den planen då ? O hur mycket i mån fick du betala ?

• Skopan

Då måste den handläggarn på CSN varit praktikant eller nå

• Skopan

Räntan ligger på 4,6 % tror jag

• Skopan

Fast det är bara bidraget man betalar tillbaka inte lånet

Svar på tråden Tjänat för mycket CSN