• arkeologitjejen

Tjänat för mycket CSN

KlasJan skrev 2013-04-06 18:23:55 följande:
    Tyvärr så ligger "mina sidor" på CSN nere tills imorgon.

Det är en hel del ja och det känns väldigt surt att jag inte hade bättre koll på min ekonomi.
    Är bara att bita i det sura äpplet och lägga upp någon vettig avbetalningsplan.

För de kan väl inte kräva att man ska betala tillbaka hela beloppet på en gång?
    Du ska betala allt på en gång, men kan om du har särskilda skäl få lägga upp en avbetalningsplan. Räntan är inte särskilt fördelaktig och det tillkommer någon form av avgift (mindre summa). Mitt råd är att ta ett banklån med lägre ränta eller ett extra lån på bostaden om du har möjlighet till det. Har varit i din sits och det är inte kul.
    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • arkeologitjejen

Du kommer få betala tillbaka ca 29148 kronor plus ränta och avgifter om jag räknat rätt. Du får betala tillbaka 61% av det du tjänat utöver fribeloppet och det går per halvår. Inte roligt. Bäst att ringa dem på måndag, men som sagt, lägg upp ett banklån om du inte har råd med allt på en gång.

• arkeologitjejen
    Nénharma skrev 2013-04-06 18:59:05 följande:
    Jag ringde bara och sa att jag ville dela upp betalningen, han i telefonen sa "visst, skickar ut en betalningsplan åt dig!" piece of cake. Behövde inte redovisa något alls..
    Då hade du nog tur med tanke på att det går emot deras regler. Se länken ovan.
Svar på tråden Tjänat för mycket CSN