längtan09 skrev 2013-04-07 08:54:10 följande:
Samma kille som innan. Vi hade planerat att gå på bio, och jag nämnde det för min pappa som berättade att han hade gratisbiljetter vi kunde få (han får 2-4 biljetter per år och går aldrig på bio). Så dejten sparar ju helt plötsligt 100 kr för biljetten tack vare mig, då kunde man ju kanske tycka att han kunde bjuda på godis eller liknande. Nej då. Nu i efterhand önskar jag att jag hade sagt att jag bara hade en gratisbiljett så kunde han fått betala själv
Jag har verkligen problem med snåla människor, jag tycker inte om dem alls. För mig är det viktigt att göra rätt för sig. För mig är det självklart att ge tillbaka även om jag så bara får skjuts av någon som ändå skulle åka. T. ex fick jag åka med en kompis till skolan, då sparade jag pengar för bussbiljetten, då var det självklart för mig att betala parkeringen (som ändå blev väldigt mkt billigare).
Jag har också problem med snåla människor, om det händer någon gång i bland kan jag bara strunta i det men när det händer jämt och ständigt så blir jag ganska irriterad, haha ;)