• 0nlyJag

snåla människor!

Har sett en annan tråd som inspirerade mig att skapa en egen! Skriv det allra snålaste ni har varit med om! T.ex om människor som har varit snåla mot er eller de allra största snåljåparna ni varit med om! Det är sjukt kul att läsa men också väldigt irriterande när man ser hur folk kan bete sig! Själv har jag ingen historia just nu vad jag kan komma på, men återkommer om jag kommer på någon! SKRIV NU ALLA VAD NI VARIT MED OM BLAND SNÅLJÅPAR! :D

• Svar på tråden snåla människor!
  • 0nlyJag
    Loket skrev 2013-04-06 21:57:27 följande:
    här har du en lång tråd om snåljåpar eller det kanske var den du läst i och blev inspirerad av? www.familjeliv.se/Forum-26-98/m48626718.html

Loket skrev 2013-04-06 21:57:27 följande:
    här har du en lång tråd om snåljåpar eller det kanske var den du läst i och blev inspirerad av? www.familjeliv.se/Forum-26-98/m48626718.html

Japp, har läst nästan hela tråden så ville skapa en egen nu så det kommer ännu fler roliga historier! :)
  • sassaa

Haha det snålaste jag ngnsin varit med om var på en kusinträff, den allra första och sista. Vi kom dit, och alla vi kusiner umgicks och hade det trevligt. Vi pratade och skrattade ända tills vi skulle gå hem. Det som hände då var att den kusinen som middagen var hos plötsligt bad om typ 160 kr/person som var på middagen. Det det knäpptyst och vi bara tittade på varandra, vi trodde ju såklart att han skojjade med oss! Men nej då, detta var på riktigt! De flesta av oss hade inga kontanter ute, så vi fick bli "skyldiga" denne kusinen en summa. Vi åkte därifrån, och har inte träffat denna kusinen någon mer gång.

För att tillägga så hade vår familj både bjudit denne kusinen på studentfester och allmänna tillställningar, så varför inte bjuda lite tillbaka? Nej, detta var bara så pinsamt och obehagligt - hoppas han skämdes. Har man inte råd att bjuda på middag - så bjud då inte in folk, och inte minst dina kusiner! Snacka om att det blev släktens snackis i några år framöver

• längtan09

Jag dejtade en kille som var ganska snål. Han skulle nog kalla sig själv ekonomisk, men ja, snål är rätta ordet. Hade jag t. ex med godis hem till honom så lämnade jag i början kvar det när jag åkte hem, han däremot tog med sig det som blev kvar hem. Vid ett tillfälle skulle han hem till sina kompisar som nästan bodde granne med mig, då han visste att jag ätit pizza tidigare på kvällen så kom han förbi mej först för att snylta rester. Om han sov över här och inte fick matlåda blev han sur och grinig över det. Hans snålhet irriterade också vänner då han ofta blev bjuden utan att bjuda igen. 

Mamma sedan juni 2009
  • SuzR

Kompisar som ber om pengar för slitage för att man åkt i deras bil på utflykt som DOM bestämde att vi skulle åka på. Dom ändrade sig sen tack och lov.
    Ett annat par som sa 'vi bjuder på middag, ni fixar vin'. Jag lovar att vårt vin var dyrare än hela maträtten. Inget fel på knytis men blir jag bjuden på middag vill jag bli bjuden på allt!

• 0nlyJag
    sassaa skrev 2013-04-06 22:05:26 följande:
    Haha det snålaste jag ngnsin varit med om var på en kusinträff, den allra första och sista. Vi kom dit, och alla vi kusiner umgicks och hade det trevligt. Vi pratade och skrattade ända tills vi skulle gå hem. Det som hände då var att den kusinen som middagen var hos plötsligt bad om typ 160 kr/person som var på middagen. Det det knäpptyst och vi bara tittade på varandra, vi trodde ju såklart att han skojjade med oss! Men nej då, detta var på riktigt! De flesta av oss hade inga kontanter ute, så vi fick bli "skyldiga" denne kusinen en summa. Vi åkte därifrån, och har inte träffat denna kusinen någon mer gång. För att tillägga så hade vår familj både bjudit denne kusinen på studentfester och allmänna tillställningar, så varför inte bjuda lite tillbaka? Nej, detta var bara så pinsamt och obehagligt - hoppas han skämdes. Har man inte råd att bjuda på middag - så bjud då inte in folk, och inte minst dina kusiner! Snacka om att det blev släktens snackis i några år framöver

Haha, det är så störande med människor som bara kan roffa åt sig saker men inte bjuda tillbaka!!!
  • 0nlyJag
    längtan09 skrev 2013-04-06 22:10:39 följande:
    Jag dejtade en kille som var ganska snål. Han skulle nog kalla sig själv ekonomisk, men ja, snål är rätta ordet. Hade jag t. ex med godis hem till honom så lämnade jag i början kvar det när jag åkte hem, han däremot tog med sig det som blev kvar hem. Vid ett tillfälle skulle han hem till sina kompisar som nästan bodde granne med mig, då han visste att jag ätit pizza tidigare på kvällen så kom han förbi mej först för att snylta rester. Om han sov över här och inte fick matlåda blev han sur och grinig över det. Hans snålhet irriterade också vänner då han ofta blev bjuden utan att bjuda igen. 
    Mamma sedan juni 2009

längtan09 skrev 2013-04-06 22:10:39 följande:
    Mamma sedan juni 2009

Hahaha !! Det är sjukt hur folk kan bete sig!
  • 0nlyJag
    SuzR skrev 2013-04-06 22:44:54 följande:
    Kompisar som ber om pengar för slitage för att man åkt i deras bil på utflykt som DOM bestämde att vi skulle åka på. Dom ändrade sig sen tack och lov. Ett annat par som sa 'vi bjuder på middag, ni fixar vin'. Jag lovar att vårt vin var dyrare än hela maträtten. Inget fel på knytis men blir jag bjuden på middag vill jag bli bjuden på allt!

SuzR skrev 2013-04-06 22:44:54 följande:
    Kompisar som ber om pengar för slitage för att man åkt i deras bil på utflykt som DOM bestämde att vi skulle åka på. Dom ändrade sig sen tack och lov. Ett annat par som sa 'vi bjuder på middag, ni fixar vin'. Jag lovar att vårt vin var dyrare än hela maträtten. Inget fel på knytis men blir jag bjuden på middag vill jag bli bjuden på allt!

Haha, man borde ge igen någon gång kanske, hahaha ;)
  • skudder

Hade en chef en gång som var liite snål. Vid ett tillfälle behövde jag köpa en liten magnet för ett jobb,ca 10 spänn på en järnaffär, när han fattade pennan och precis skulle skriva,hejdade han sig o sa"Är du säker på du inte ska använda den hemma?"..Blev så paff jag inte kom mig för säga nåt..men borde väl sagt att du får fixa problemet vi har o bara gått.

• 0nlyJag
    skudder skrev 2013-04-06 22:52:30 följande:
    Hade en chef en gång som var liite snål. Vid ett tillfälle behövde jag köpa en liten magnet för ett jobb,ca 10 spänn på en järnaffär, när han fattade pennan och precis skulle skriva,hejdade han sig o sa"Är du säker på du inte ska använda den hemma?"..Blev så paff jag inte kom mig för säga nåt..men borde väl sagt att du får fixa problemet vi har o bara gått.

skudder skrev 2013-04-06 22:52:30 följande:

Haha herregud ;)
Svar på tråden snåla människor!