• AlinaLo

    När kommer kallelsen?

    Nu har vi snart stått 12 månader i kö (känns som 12 år) och är väldigt förväntansfulla att få komma igång med inseminationer. Ni som har erfarenhet, hur långt innan får man kallelsen till läkarsamtal och kuratorsamtal? Kötiden i Sthlm är 12-14 månader, men vi hoppas på 12!


  • Svar på tråden När kommer kallelsen?
  • Varärstorken

    Hej. 
    Jag kan inte riktigt svara på din fråga eftersom vi inte heller kommit fram i kön och fått vår kallelse. Men det jag har hört är att de oftast ringer in kallelsen och att det oftast är tider ganska snabbt inpå. Det handlar ofta om återbudstider och om man inte kan den tiden de erbjuder så kan det ta ytterligare tid innan man får ett "inbokat" besök. Men det är bara vad jag hört alltså ;) Bäst vore ju om nån som faktiskt fått sin kallelse svarar. :)
    Lycka till med köandet! Själv tycker jag att det går fruktansvärt långsamt.....

  • AlinaLo
    Varärstorken skrev 2013-04-07 18:59:04 följande:
    Hej. 
    Jag kan inte riktigt svara på din fråga eftersom vi inte heller kommit fram i kön och fått vår kallelse. Men det jag har hört är att de oftast ringer in kallelsen och att det oftast är tider ganska snabbt inpå. Det handlar ofta om återbudstider och om man inte kan den tiden de erbjuder så kan det ta ytterligare tid innan man får ett "inbokat" besök. Men det är bara vad jag hört alltså ;) Bäst vore ju om nån som faktiskt fått sin kallelse svarar. :)
    Lycka till med köandet! Själv tycker jag att det går fruktansvärt långsamt.....
    Tack för ditt svar! Igår fick vi faktiskt äntligen ett brev från Karolinska!! Det var ingen kallelse dock, utan vi ska svar på om vi fortfarande är intresserade. Det är vi förstås ;) Sen vill de också ha samtycke till att läsa journaler. Jag vet inte inte om det är mina eller fruns eller bådas. Undrar också vad det är för journaler de vill läsa. Jag har ringt dem men de har inga telefontider föränn imorgon. Åh vad spännande *hiiii* Undrar hur långt tid det brukar ta härifrån!
  • AlinaLo
    Varärstorken skrev 2013-04-10 17:38:56 följande:

    Å vad roligt! Då får ni nog kallelsen snart!


    Håll gärna mig (och alla andra) uppdaterade!

    Stort Lycka till!


    Tack det ska jag göra :) hoppas ni får kallelsen snart också!
  • vargen14

    Hej AlinaLo!

    Så hur många månader tog det nu innan ni fick kallelsen och fick komma på nybesök? O berätta gärna om hur nybesöket gick till!

    Vi e snart framme har stått i 10 månader nu!

Svar på tråden När kommer kallelsen?