• Vinterankan

5-åring simulerar värk i benen?

Jag har absolut ingen aning om vad du ska göra med ditt barn, men jag kan berätta om mig själv som också var lite av en simulant när jag var liten (dock inte lika mycket som du beskriver). Jag hade verkligen ont men inte så ont så att jag behövde halta så mycket som jag gjorde (men jag har också extremt hög smärttröskel). Det var lite det att om jag inte haltade så fattade inte folk att jag hade ont och det var viktigt att folk fattade att jag faktiskt hade ont. Att det var viktigt att folk fattade var väl lite av en uppmärksamhetsgrej och att jag ville bli tagen på allvar. Jag vet fortfarande inte vad det är för fel, är snart 35 nu. Har fått en mängd olika diagnoser genom åren, kommer inte ens ihåg vad. Inga av diagnoserna jag fått är "sjukdomar" utan mer formen av fel på ledbandet, fel på korsbandet, fel på brosket, inflammationer i diverse muskler. Har röntgat händerna för att se om det var reumatism vilket det inte var. Försöker tänka på vad som skulle fått mig att inte överdriva och kan inte riktigt komma på. Möjligen om mina föräldrar hade frågat hur det kändes även när jag inte haltade och det i kombination med att inte göra en stor grej av det (fast mina föräldrar gjorde ingen stor grej av det oavsett hur mycket jag haltade).

• Vinterankan

Ts, läs gärna inlägg #109. Skriver lite där om varför jag simulerade. Det kan göra ont även när man inte haltar men om man inte haltar så fattar ju ingen att man har ont så då måste man halta för att få folk att förstå att man har ont. Ungefär så.

Svar på tråden 5-åring simulerar värk i benen?