• MinaE

5-åring simulerar värk i benen?

Anonym skrev 2013-04-07 16:27:56 följande:
    MinaE menar inte att luras på det sättet utan att man faktiskt tar den på allvar. Genom att ge ett piller som barnet tror på kan man liusta ut om det är placebo eller inte. Det blir barnet hjälpt av i det långa loppet.
    Att göra det EN gång är inte samma sak som att alltid göra det, läs inte med glasögonen antingen/eller.

Det är många år sedan sockerpiller togs bort ur sortimentet (det fanns just för att placeboeffekten är så stark) och barnet blir inte hjälpt av att bli släpad till doktorn det första man gör och där får ett riktigt piller med riktigt läkemedel.

Om smärtan går över med fejktabletten får man fundera på vad barnet behöver, varför och hur man ska ge den det. Om fejkpillret inte hjälper beställer man tid på vårdcentralen.  Man leker inte dioktor, man försöker ta reda på det man kan göra själv som ansvarstagande förälder.
    Just :) 

Tackar så mycket ! :D  
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-07 16:38:26 följande:
    Varsågod.
    Men det hjälpte visst inte så mycket för du åkte på den obligatoriska sandspaden i skallen i alla fall.
    Ja :) Hahaha :D 

Men det var snällt av dig !  
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-07 16:35:34 följande:

Jag förstod precis vad som menades. Är man en ansvarstagande förälder så går man vidare inom vården, inte leker med sockerpiller.
    Javisst gör man det. MEN man kan prova en Placebo kur så man vet, det är ingen skada skedd alls.
  • MinaE
    Anonym (trebarnsmamma) skrev 2013-04-07 17:18:09 följande:
    Nu har jag inte läst alla 50 inlägg.. men om det vore så att jag "viftade bort" hennes smärta så hade jag väl knappast oroat mig och försökt ta reda på vad det handlar om?? Oavsett om det är psykiskt eller fysiskt så är det oroande hursomhelst.
    Jag tycker du ska prova en socker piller kur jag :D !!

Ge henne en "stark värk tablett " Redan nu och kolla if det går över ! Och skriv hur det gick är du jätte snäll ! 
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-07 18:41:26 följande:

Det bli ju jättebra när barnet går till Fsk och säger att hon fått en stark värktablett :) För det är ju klart att hon talar om att hon får det!
    Aja, man säger väl det då till fsk.. ? Gud vad det ska benas ner..

Jag var tvungen ge min unge supp alvedon då han var bebis och hade feber eftersom han spyr galet av feber.. Han talade om för ALLA :

Min mamma har pillat mig i rumphålet, det gjorde jätteont! 
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-07 19:29:16 följande:
    Hur många samtal fick du från soc? Tungan ute
    Hahaha :D Inga ! Men roligt och jävligt pinsamt var det.. 
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-07 20:01:32 följande:
    Äh, barn säger så knasiga saker. Det är ingen som kommer ihåg andra ungars pinsamheter. Det räcker så gott med att minnas sina egna.
    Ungefär som dottern sa högt med darr på rösten på dagis
    - Mamma, jag vill inte att pappa ska vara en fyllgubbe!
    -WHAT?
     Pappa hade druckit en öl på helgen. Hon har ju sett alkisar i centrum att de dricker öl. Alltså är pappa en fyllgubbe.
    Jävligt pinsamt det också.

Det ger en liten fingervisning om hur konkret de tänker.
    Hahahahhaha :D Fyfan vad hemskt ! :D 
  • MinaE

Ts : Jag vill gärna veta om du gett henne "medicin" har du det ? 

• MinaE
    Tindra80 skrev 2013-04-07 21:25:12 följande:
    Jag vet vad det är, har läst massvis och har även en del i bekantskapskretsen som har det. Saken är att fibromyalgi inte är en diagnos utan ett syndrom. Smärta som inte går att förklara eller hitta en orsak till.

Fibromyalgi uppstår vanligtvis vid arbete och går magiskt över när det är helg eller vederbörande beviljats sjukskrivning eller förtidspension.

Klart jag inte är anonym, jag står för alla mina åsikter.

Att du orkar.. 

Hur kul liv har du på en skala..?  
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-07 21:38:36 följande:
    Nyreggad idag och skriver provokativa inlägg. Domen blir... Tyst
  • MinaE
    Omega83 skrev 2013-04-07 21:46:48 följande:
    Tyckte jag läste att det började hösten 2012? När blev du gravid och när berättade ni för barnen?
  • MinaE
    Omega83 skrev 2013-04-07 21:54:00 följande:

Citerade jag dig? Min fråga var riktad till TS givetvis.
    Nej det gjorde du inte men jag fattade inte alls vad du menar ? vad var från 2012 osv.. ? 
  • MinaE
    Omega83 skrev 2013-04-07 22:01:49 följande:
    Haha har du inte ens läst tråden? Jag ställde en fråga till Ts baserat på ett tidigare svar från henne.
    Skäms

Tydligen inte så noga..
Svar på tråden 5-åring simulerar värk i benen?