• Anonym

Jag är aldrig kåt

efter 35 år  har jag gett upp,han har aldrig brytt sig om mig.

• Anonym

Haha, du svarar ju aldrig på det man frågar. Det kanske är så att du också har en viss del i alltihopa? Allt är inte svartvitt, du vet. Men jag önskar dig all lycka :)

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-07 11:31:02 följande:
    Hur löser man det här då?
    Det enda jag tänker på
    "jag måste bli kåt nu"

suck
    Vill du verkligen lösa det eller vill du bara slippa ha sex? Du kan börja med att berätta för honom att du inte känner någon sexlust och inte komma med eventuella svepskäl. Det är ärligare och ger honom en möjlighet att fundera på om han vill ha en sådan relation eller inte.

Personligen tror jag inet du vill lösa det. Att du väljer att citera den som höll med dig ovan om att "utnyttja dig" och inte kommentera Mucklas alldeles utmärkta förslag på hur man kan försöka säger en del.
  • Anonym

Ts och anonym är inte samma person vill jag påpeka.Två olika personers problem.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-07 15:41:00 följande:
    Vill du verkligen lösa det eller vill du bara slippa ha sex? Du kan börja med att berätta för honom att du inte känner någon sexlust och inte komma med eventuella svepskäl. Det är ärligare och ger honom en möjlighet att fundera på om han vill ha en sådan relation eller inte.

Personligen tror jag inet du vill lösa det. Att du väljer att citera den som höll med dig ovan om att "utnyttja dig" och inte kommentera Mucklas alldeles utmärkta förslag på hur man kan försöka säger en del.
    Det är någon som anonym som skriver inlägg som har problem. Det är alltså inte jag.
    Starta en egen tråd vettja.

Jag vill inte slippa ha sex. Det känns bara så jobbigt med sex just. Tänk då på att jag har 4 små barn. Minsta är sex månader
    Det är jag som tar allt med barnen. Även på helgen...Jag orkar bara inte tänka på sex. Än mindre bli kåt

Är alla andra tjejer så jävla kåta när man har bebis o småbarn!?
    Jag kan tyvärr inte framkalla någon som helst kåthet när jag står där vid skötbordet & byter bajsblöja för femtielvte gången.
    trött som en räv
  • Anonym
    mucklas skrev 2013-04-07 16:07:17 följande:
    Det finns en uppsjö av den här typen av trådar här på FL. Vad jag tycker verkar vara gemensamt för dem alla är att åtminstone en (ibland båda) av parterna i relationen inte accepterar detta som ett gemensamt problem som måste lösas av båda. Jag ser kommunikation som A och O i alla relationer, min erfarenhet är att män ofta är väldigt dåliga på att kommunicera verbalt när de känner sig åsidosatta och oälskade. Fysisk närhet (inte nödvändigtvis sex) är väldigt viktigt för de allra flesta (om inte för alla) och jag tror det är alldeles för vanligt att par använder sex som ett maktmedel. "Jag är missnöjd, du får inget sex." Ultrafeministernas slagdänga "kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp" används flitigt, en man som vill ha mer sex än sin fru är en mansgris. En kvinna med större sexuell aptit än sin man är makthungrig och antagligen en slampa. (Grova överdrifter, men det är oftast ditåt det pekar.) Vi skiljer oss, vi är otrogna i allt större utsträckning.

Prata med varandra. Ta din partners problem till ditt hjärta och betrakta dem som dina egna. Bestäm dig för vad du faktiskt behöver och be om hjälp att få det. Acceptera att den enda du faktiskt kan ändra på är dig själv.

Det är inte alls enkelt, men det är väldigt självklart.
    Åh SOM jag försöker prata om detta! Men han vill inte prata. Han säger att han accepterar som jag är. Men jag är fan inte så här.
    Jag VILL vara kåt
  • Anonym
    Anonym (Fy!) skrev 2013-04-07 17:46:19 följande:
    Jag skulle inte heller ha någon sexlust ÖVERHUVUDTAGET om mannen la hela ansvaret på mig när det gäller fyra barn! Fy fan vad avtändande och grisigt om han skulle tjata till sig sex samtidigt som man sliter arslet av sig och tar hand om fyra barn själv! Ska du vara någon slags superkvinna?

Nää, du får sluta dra hela lasset själv och BEGÄRA att han tar sig an föräldrarollen istället för att bete sig som en barnrumpa!
    han tycker att han oxå sliter då han jobbar mkt.
    Så vad säger man om det? Jag kan liksom inte
    försvara mig riktigt då

Iof är ju han ledig då han inte jobbar medan jag jobbar dygnet runt
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-07 16:05:12 följande:
    Det är någon som anonym som skriver inlägg som har problem. Det är alltså inte jag.
    Starta en egen tråd vettja.

Jag vill inte slippa ha sex. Det känns bara så jobbigt med sex just. Tänk då på att jag har 4 små barn. Minsta är sex månader
    Det är jag som tar allt med barnen. Även på helgen...Jag orkar bara inte tänka på sex. Än mindre bli kåt

Är alla andra tjejer så jävla kåta när man har bebis o småbarn!?
    Jag kan tyvärr inte framkalla någon som helst kåthet när jag står där vid skötbordet & byter bajsblöja för femtielvte gången.
    trött som en räv
    Om han nu så gärna vill ligga borde han ju kunna avlasta dig lite? om du inte är lika trött hela tiden kanske du får mer lust??

• Anonym
    Jonzonto skrev 2013-04-07 22:04:14 följande:
    Alltså, att han jobbar mycket kan jag förstå att han tycker.. Dock så är ju barnen bådas ansvar.. Så det är ju tråkigt om han inte gör något när han kommer hem! :/
    Dock är det ju svårt att intala det i någon som inte tycker så.. *hmm*
    Bådas ansvar? Och det är inte jobb/ekonomin eller?
  • Anonym
    Flowerflower skrev 2013-04-08 00:44:14 följande:
    Hur kan man välja att vilja ha 4 barn med en person som man kallar för mansgris?
    Tänka sig så kan ju folk ändra sig

Han lär ju knappast ha vart en mansgris då vi träffades
Svar på tråden Jag är aldrig kåt