• Anonym

Jag är aldrig kåt

Min sambo är på mig o tjatat tamejfan jämt om sex.
    Jag vill aldrig typ
    Jag orkar inte.

Han vill ligga o knulla på dagarna men det vill inte jag.
    Vi har fyra småbarn som JAG tar hand om. Så jag orkar inte ta hand om honom oxå.

Jag är dessutom mammaledig o det är fasen krävande med barn,.
    men han tycker att det borde ju vara avslappnande att knulla då

suck
    Det känns helt kört
    Han tjatar om det så mkt så hela förhållandet lär väl pajja

• Svar på tråden Jag är aldrig kåt
  • Anonym

Min sambo tycker oxå att det borde vara avslappnande att knulla när man är trött och har mycket att göra. För mig blir det då bara ett till jobbigt måste. Tråkigt men sant!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-07 11:15:18 följande:
    Min sambo tycker oxå att det borde vara avslappnande att knulla när man är trött och har mycket att göra. För mig blir det då bara ett till jobbigt måste. Tråkigt men sant!
    Hur löser man det här då?
    Det enda jag tänker på
    "jag måste bli kåt nu"

suck
  • Anonym
    Jonzonto skrev 2013-04-07 12:27:54 följande:
    Är du fortfarande attraherad av honom?
    Inte av hans personlighet tyvärr.
    Det känns som han är en mansgris
  • mucklas

Kan han nöja sig med nån gång i veckan? Kan du förklara för honom att tjatet tar knäcken på dig, och göra en deal där ni har sex kanske en gång i veckan men resten av tiden pratar ni inte ens om sex?

• Anonym

Usch jag orkar inte ens en gång i veckan men jag får väl offra mig

• Jonzonto
    Anonym skrev 2013-04-07 13:09:55 följande:
    Inte av hans personlighet tyvärr.
    Det känns som han är en mansgris
    Okej.. Men att bara ligga och mysa när det blir en stund lugnt? Bara ligga och hångla lite "som i början" av ett föhållande? Eller det är inget för honom?
    Vad säger han om du snackar med honom om det?

Mansgris = kåt på dig?
  • traveler

man kan kompromissa om mycket men inte om sex. Vill du inte så vill du inte, gör tydligt för honom att det inte är någon idé att tjata

• mucklas
    traveler skrev 2013-04-07 13:18:07 följande:
    man kan kompromissa om mycket men inte om sex. Vill du inte så vill du inte, gör tydligt för honom att det inte är någon idé att tjata
    Nog kan man kompromissa om sex. Det handlar om en del av en relation, och jag vill att min man ska veta att jag älskar och uppskattar honom. När jag under en period inte alls ville ha sex gjorde vi en sån här överrenskommelse. Han gjorde en stor uppoffring - förlorade all spontaneitet, förlorade möjligheten att uttrycka sig sexuellt i vardagen (menande blickar, sms, tafs framför badrumspegeln) och jag mötte det med en stor ansträngning - att uppbåda ork och kraft i sovrummet en gång i veckan. Värt det, alla gånger! Jag fick lung och ro, han fick fysisk uppskattning.

Min sexlust kom så sakteliga tillbaka, och när jag en dag kunde skicka ett suggestivt sms till honom igen var ju allt som vanligt, fast bättre. Vi visste båda att den andra var beredd att anstränga sig för vår skull, och det har bara gjort oss starkare.

TS, jag känner ju inte dig eller din man, men en kompromisslös attityd brukar alltid leda till låsta positioner och att man mår dåligt tillsammans. Vad behöver du av honom? Vad behöver han av dig? Strunta i det som 'folk säger' är rätt och fel, gör det som funkar för er i stället.
  • Jonzonto
    mucklas skrev 2013-04-07 13:31:01 följande:
    Nog kan man kompromissa om sex. Det handlar om en del av en relation, och jag vill att min man ska veta att jag älskar och uppskattar honom. När jag under en period inte alls ville ha sex gjorde vi en sån här överrenskommelse. Han gjorde en stor uppoffring - förlorade all spontaneitet, förlorade möjligheten att uttrycka sig sexuellt i vardagen (menande blickar, sms, tafs framför badrumspegeln) och jag mötte det med en stor ansträngning - att uppbåda ork och kraft i sovrummet en gång i veckan. Värt det, alla gånger! Jag fick lung och ro, han fick fysisk uppskattning.

Min sexlust kom så sakteliga tillbaka, och när jag en dag kunde skicka ett suggestivt sms till honom igen var ju allt som vanligt, fast bättre. Vi visste båda att den andra var beredd att anstränga sig för vår skull, och det har bara gjort oss starkare.

TS, jag känner ju inte dig eller din man, men en kompromisslös attityd brukar alltid leda till låsta positioner och att man mår dåligt tillsammans. Vad behöver du av honom? Vad behöver han av dig? Strunta i det som 'folk säger' är rätt och fel, gör det som funkar för er i stället.
    Smart lösning och härligt att ni hittade tillbaka! :)
Svar på tråden Jag är aldrig kåt